​Entesa per Sabadell adverteix que el Pla de Mobilitat del Vallès té risc de no executar-se per «manca de garanties»

Rescata projectes com l’estació de Can Llong i el perllongament de FGC fins a Castellar

NacióSabadell
25 de juny del 2020
Actualitzat a la 13:47h
Imatge de la Ronda Oest
Imatge de la Ronda Oest | Jordi Pujolar
El Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) va cremant etapes i el passat 23 de juny va acabar el període d’exposició pública i, per tant, es tancava la possibilitat de presentar al·legacions, suggeriments i observacions. L’Entesa per Sabadell ho ha fet i ha advertit del risc de no executar-se per “manca de garanties”.
 
La formació ha apuntat dos aspectes per fer tal afirmació, el fet que “confiï el 76% de les inversions necessàries” al Ministeri de Foment, una administració que “no ha participat” en la redacció i aprovació i que podria “comportar la nul·litat del pla”, a més de “no gaudir de cap credibilitat, ja que ha incomplert el 90% de les inversions previstes a Catalunya els darrers 20 anys”.

 
I l’altre element, que no hi hagi cap calendari d’actuació “a partir de la priorització de les mateixes”, cosa que implica “una manca de compromís i de garanties de la seva materialització”.
 
També ha carregat contra la proposta de reduir un 7% les emissions de CO2 i a la vegada es plantegi construir “vies d’alta capacitat” com el Quart Cinturó, la Ronda Est i la Interpolar, confiant aquesta rebaixa a “la millora de la tecnologia dels vehicles”. Ha rebutjat aquestes infraestructures que “no estan justificades des del punt de vista de la mobilitat” i que comportarien “la destrucció dels espais naturals de Sabadell i el Vallès”.
 
Tot i així, han defensat unir la capital vallesana amb Castellar per la Ronda Oest mitjançant la Ronda Nord, però a la vegada que es desvinculi de l’enllaç amb Terrassa, perquè es vol aprofitar el tram del Quart Cinturó Terrassa – carretera de Castellar. “Seria inviable la seva execució en confiar l’obra a Foment, que no n’és el titular”.
 
L’Entesa també s’ha fixat en el transport públic i ha manifestat sintonia amb el PEMV, encara que ha afegit algunes aportacions com increment del servei de la línia S2 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), el perllongament fins a Castellar i un bypass a Sant Cugat de les línies de Sabadell i Terrassa i l’estació de Rodalies a Can Llong i Castellarnau.