Portes tancades, aire acondicionat i canons d'ozó: així és la neteja diària de transport urbà de Sabadell

L’ús d'aquest sistema és completament segur i eficaç

Alguns dels autobusos de la flota de la TUS
Alguns dels autobusos de la flota de la TUS | Juanma Peláez
NacióSabadell
08 de juny del 2020
Actualitzat el 09 de juny a les 10:58h
El transport públic urbà de Sabadell, que gestiona la cooperativa Transports Urbans Sabadell (TUS), queda sotmès cada dia al pla de neteja i desinfecció estricte per evitar la propagació del coronavirus en tots els vehicles, l'Oficina de Mobilitat i les cotxeres. Per aquest motiu, s'ha reforçat el personal de neteja intensificant les tasques de desinfecció dictaminades per les autoritats sanitàries.

Per realitzar aquests treballs, l'administració local compta amb la col·laboració de CIPO que des de fa tres anys s'encarrega del servei de neteja dels busos de la ciutat. Des de l'inici de l'estat d'alarma, aquesta neteja es complementa amb un tractament elaborat a través de generadors d'ozó. Un procés que permet esterilitzar els autobusos durant la nit a base de gas. L'ozó, amb totes les portes tancades i l'aire condicionat en marxa, circula per l'interior arribant a tots els racons de l'interior del vehicle. 

Segons l'OMS, l'ozó és el desinfectant més eficient per a tot tipus de virus, bactèries i altres microorganismes. L'ús d'aquest sistema és "completament segur i eficaç", permetent una desinfecció sostenible, sense químics i evita qualsevol tipus d'al·lèrgies. 

Prova pilot

Des de TUS, també s'està realitzant una prova pilot en varis vehicles de la flota on s’ha instal·lat d’un equip de purificador d’aire, Eco3 de la marca Hispacold, que disminueix microorganismes, gèrmens i evita les males olors. El seu funcionament es basa en la generació d’ ions negatius i ozó en les proporcions adequades, augmentant la concentració d’oxigen, mantenint els nivells saludables i evitant que se vici l’aire de l’interior del vehicle. Es col·loca en l’equip de climatització i entra en funcionament automàticament quan aquest es posa en marxa. Està dissenyat per funcionar amb passatgers a bord i amb el vehicle en marxa, optimitzant el seu ús.