El Taulí atén el 69% de les visites programades durant març i abril

La majoria s'ha fet per via telefònica

NacióSabadell
08 de juny del 2020
Façana de l'Hospital Parc Taulí.
Façana de l'Hospital Parc Taulí. | Norma Vidal
L'Hospital Parc Taulí durant els mesos més durs de la pandèmia, març i abril, que va arribar a superar els 600 ingressats amb al Covid-19, va aconseguir atendre un 69% de les visites programades de les diferents especialitats. La majoria, un 85%, s'han fet per via telefònica. 

El 15% restant s'ha fet de forma presencial, ja que no es podien fer per telèfon o eren atencions d'urgència. Unes atencions que s'han dut a terme complint amb totes les mesures de seguretat. 

En el cas de Salut Mental, s’ha aconseguit fer el 95% del total, de les quals el 75% s’han pogut resoldre per atenció telefònica i el 25% de manera presencial. Segons el director de Salut Mental, Diego Palao, aquests percentatges han superat els índexs habituals d’assistència a les consultes externes, gràcies a les retrucades i a la insistència dels professionals per localitzar els pacients. Això, "ha evitat possibles recaigudes” de pacients, en un context ja de per sí sensible per a la població general. 

Un mateix percentatge s'ha donat al Servei d’Oncologia, amb un 60% per telèfon i un 40% de forma presencial, ja que la vulnerabilitat d’aquests pacients així ho ha requerit. També s’han pogut fer el 90% de les consultes externes de Pediatria, el 89% de les quals de manera telefònica, amb una gran acceptació per part de les famílies.

El Taulí ja treballa per reprogramar el més aviat possible l'activitat que no s'ha pogut dur a terme, seguint els criteris clínics de priorització establerts. El criteri general serà mantenir una part d’aquesta activitat en la modalitat telefònica, i properament també en format de vídeo consulta, amb l’objectiu d’evitar el desplaçament dels pacients a l’hospital si no és indispensable.


​​
​​​
​​​​
​​​​​