JxS planteja crear un índex de lloguers de locals dels eixos comercials de la ciutat

És una de la quarantena d'idees per afegir al pla de xoc municipal

La portaveu de JxS, Lourdes Ciuró
La portaveu de JxS, Lourdes Ciuró | Albert Hernàndez
22 de maig del 2020
Actualitzat a les 17:33h
Junts per Sabadell (JxS) ha plantejat la creació d'un índex de referència de preus de lloguers dels locals dels eixos comercials de la ciutat. La finalitat és "dinamitzar" els espais i que "reverteixi a la trama comercial", ha explicat aquest divendres la portaveu de la formació, Lourdes Ciuró.

Ha admès que no és un element "coercitiu", però es podria estudiar "amb bonificacions" i ha explicat que seria fer un model com el que ha fet Barcelona amb els lloguers dels pisos. Es tracta d'una de la quarantena d'idees que ha presentat per incloure al pla de xoc de la ciutat, de les quals "el 80% han estat acceptades", ha subratllat. Iniciatives en matèria económica, empresarial, comercial, social i d'urbanisme.

Precisament, sobre aquest últim ha apuntat que a la població es pot crear un "circuit" d'ús exclusiu per a bicicletes i patinets, així com vianants que els facin "segurs", a més de garantir les mesures de seguretat establertes per les autoritats sanitàries. "M'atreviria a dir que un 80% dels carrers de Sabadell són estrets" i com a exemple del suggeriment ha indicat el carrer Frai Luis de León. 

En l'àmbit empresarial, ha posat sobre la taula la creació de la Finestreta Única Empresarial (FUE), "una interlocució directa i única amb els problemes que es vagin trobant" els empresaris. També "un paquet de benvinguda per atraure negoci", una proposta que, entre d'altres coses, aniria lligada a l'oci, l'esport i la cultura de la localitat, ja que aquelles companyies que aterressin a la ciutat tindrien facilitats per accedir a equipaments esportius i culturals, entre d'altres.   

"Cherry blossom" sabadellenca

La líder de JxS ha proposat crear una fira temàtica sobre el Japó a la ciutat, el Sakura Fest. "Seria la primera de Catalunya" i ha afegit, "aprofitant les sinergies entre els productes alimentaris, de cuina, restaurants, cultura, art, oci i esport". Tot i que de base és cultural, s'estendria a d'altres camps.