Els botiguers de Sabadell es mostren «esperançats» després de la reobertura dels comerços

Hi ha una combinació de la cita prèvia amb la presència del client

Una botiguera en una botiga de Sabadell
Una botiguera en una botiga de Sabadell | ACN
NacióSabadell
22 de maig del 2020
Actualitzat a les 17:33h
Els botiguers de la demarcació de Sabadell es mostren "esperançats" i confien en recuperar la normalitat "en menys temps del previst". Tot i que reconeixen que el ritme de vendes de la setmana passada i d'aquesta ha estat "lent", confien que la situació poc a poc vagi revifant.

"Estem més tranquils i veiem que podem tirar endavant si no hi ha un rebrot o una nova crisi", explica Josep Maria Porta, president de la Comissió de Comerç Interior de la Cambra de Comerç de Sabadell i president de Sabadell Comerç Centre. Precisament aquest ens ha xifrat en 260 milions d'euros les pèrdues d'ingressos per als sectors del comerç i dels serveis a les persones en aquest territori, en els dos mesos de tancament. Estima que hi ha 6.195 empreses afectades i que l'impacte mitjà ha estat de 41.757 euros.

Una setmana després de l'entrada en vigor de la fase zero avançada i de poder reobrir portes amb limitacions d'aforament, els comerços de l'àmbit territorial de Sabadell comencen a aixecar el cap. "Fins fa unes setmanes hi havia una preocupació generalitzada i ens preguntàvem com podríem tornar a engegar", precisa Porta.

Indica que en els darrers quinze dies els nervis han anat a la baixa i assegura que els botiguers estan "esperançats" perquè veuen que si no hi ha una nova crisi o un rebrot podran recuperar la normalitat "en menys temps del previst".

Porta reconeix que les vendes amb cita prèvia van ser discretes, però indica que en la darrera setmana les sensacions han anat millorant. "La majoria d'establiments combinen la cita prèvia amb l'activitat presencial", comenta Porta que assegura que el tracte personalitzat que el comerç de proximitat ha ofert als seus clients durant el confinament ha tingut una acollida molt bona per part dels consumidors.

En aquest sentit, assegura que la majoria de comerços han optat per fer el salt a internet aprofitant la situació actual. "Tothom estava ja treballant en aquesta direcció però ara s'ha accelerat tot i en dos mesos s'ha fet un pas important i s'ha generalitzat l'ús dels canals en línia", assenyala. Segons Porta, aquestes innovacions "han arribat per quedar-se".