Sabadell eixamplarà voreres i «integrarà la convivència» entre vehicles i bicicletes de grans vies

Crearà un eix de nord a sud de la ciutat perquè les bicicletes circulin amb seguretat

Un ciclista per la zona de Can Deu
Un ciclista per la zona de Can Deu | Juanma Peláez
15 de maig del 2020
Actualitzat a les 16:00h
En el pla de xoc presentat per l'Ajuntament de Sabadell, per tal de "reactivar" la ciutat en un escenari postpandèmia, contempla mesures temporals, més enllà de l'àmbit econòmic i social, que afecta la mobilitat i busca respectar la distància social. Així, ha previst eixamplar voreres i "integrar la convivència", com ha dit el tinent d'alcaldessa, Pol Gibert, entre vehicles i bicicletes a grans vies de la ciutat.  

Les voreres guanyaran espai a tres punts "estratègics" de la localitat, ha assegurat l'alcaldessa, Marta Farrés, és a dir, al nord, centre i sud, "zones amb més volum de població", ha puntualitzat.

Al carrer de la Bonaigua, entre l'avinguda de Matadepera i la ronda Collsalarca, es farà més gran el cantó dret de vorera amb pintura tàctica, pilones i elements de mobiliari -caminant des de la plaça del Pi en direcció a Collsalarca-. El mateix al carrer de Tres Creus, entre Sant Llorenç i Sant Joan -caminant en direcció aquest darrer carrer- i per últim al passeig dels Almogàvers, entre l'avinguda Barberà i el carrer de Velázquez -caminant en direcció aquest darrer-.

L'alcaldessa no ha concretat el nombre d'aparcaments que suposarà, però "no es traurà de cop" i ha afegit, "hem d'anar experimentant i a diferents punts". En funció del resultat i l'acollida es decidiran futures actuacions. 

També hi ha actuacions per una major presència de la bicicleta, així s'ha dissenyat una vertebració de nord a sud, com s'havia fet per Festa Major i en la víspera de la Salut, perllongant el tall fins quasi bé el límit amb Barberà. És a dir, des de la carretera de Matadepera fins a la carretera de Barcelona, a l'altura del passeig Almogàvers.



Per aconseguir aquest "convivència", s'instal·laran senyalitzacions horitzontals i verticals, així com l'increment de zones 30. Iniciatives en la línia d'oferir seguretat als ciclistes. Unes idees que se sumaran a les actuals en marxa, com els talls viaris els caps de setmana i festius em set punts de Sabadell.