ÀUDIO El Banc Sabadell aclareix a en Peyu el comunicat de la banca contra la independència

L'humorista s'ha reunit aquest dimarts amb representats de l'entitat bancària

Redacció
22 de setembre del 2015
Actualitzat a les 20:06h

En Peyu s'ha reunit aquest dimarts amb representants de Banc Sabadell després d'haver sol·licitat una trobada perquè l'entitat li expliqués què passaria en cas d'independència. El comunicat que va emetre la banca per advertir sobre els perills que suposaria la secessió ha centrat la reunió, segons ha explicat el còmic en una entrevista a Versió RAC1.

El Banc Sabadell ha matisat que la seva preocupació no és la independència en sí, sinó si aquesta comportaria la sortida de la Unió Europea. I és que si Catalunya en deixés de formar part, els bancs catalans podrien tenir dificultats a l'hora d'aconseguir liquiditat del Banc Central Europeu, segons ha relatat en Peyu. "Aquesta institució quan rep entitats bancàries els demana unes garanties. Per tenir-les el banc ha de formar part sistema econòmic europeu i ha de presentar aquestes garanties en euros", detalla l'humorista després de la reunió.

"Una possibilitat seria que s'arribés a un acord monetari amb la Unió Europea, com en el cas d'Andorra. La decisió, però, és dels estats membres i s'ha d'aprovar per majoria qualificada -cap estat hi pot estar en contra-" ha afegit en Peyu.

Finalment l'humorista ha conclòs: "Crec que el comunicat de la banca no diu tota la veritat i falta un paràgraf que digui: "Nosaltres com a bancs no sabem ni coneixem si Catalunya entraria o no dins la Unió Europea".

La campanya del 27-S, en directe a NacióDigital

Totes les notícies de les eleccions al Parlament 2015 27-S

Enquestòmetre: tots els sondejos de les eleccions del 27-S

Mapa interactiu: quins municipis han visitat els set caps de llista?

Enquesta: què votaràs el 27-S?

La porra del 27-S: reparteix els 135 diputats del Parlament

Gràfic interactiu: totes les llistes del 27-S per demarcacions