​El nombre d'usuaris de l'autobús de Sabadell creix més d'un 5% l'any 2019

Els usuaris aproven amb un 7,28 el servei de transport públic

Els nous autobosus híbrids de Sabadell.
Els nous autobosus híbrids de Sabadell. | Juanma Peláez
Redacció
10 de març del 2020
Actualitzat el 11 de març a les 0:59h
L'any 2019 el servei d'autobús urbà de Sabadell, que opera la cooperativa Transports Urbans Sabadell (TUS), ha tingut un dels majors increments de públic dels darrers 20 anys. Concretament, han pujat a l'autobús 13.870.647 persones, és a dir, 724.551 més que durant el 2018, el que suposa un increment del 5,51 %.

Cal anar fins al curs 2002-2003 per obtenir dades similars, quan es va produir un increment d'uns 634.000 passatgers. S'observa, a més, un increment continu dels usuaris en tots els mesos al llarg de l'any respecte de 2018, tenint en compte la sensible baixada que hi ha durant l'agost -es redueix pràcticament a la meitat-.

Una pujada generalitzada que també ha suposat que ho hagi fet la mitjana de persones usuàries en dies feiners lectius, fins a 53.563 persones, 2.567 més que 2018, és a dir, un 5,03 %, una línia molt semblant a la general. Mentre que en feiners no lectius, el nombre ha estat de 37.949, que corresponen a 2.221 més que l'any passat, un 6,22 % més.

En relació a dissabte, el nombre arriba fins als 21.249, 1.865 més que el 2018, és a dir, un increment del 9,62%. I pel que fa als festius, encara és més alt, del 10,85 %, amb 938 usuaris més i un total de 9.508. El tercer tinent d'alcaldessa, Jesús Rodríguez, ha indicat que totes aquestes dades "demostren, d'una banda, la solvència de la cooperativa TUS i, d'altra banda, que la ciutadania és conscient de l'emergència climàtica i que cal apostar pel servei públic de transport".

La T-10 viatges, la més utilizada 

Aquest 2019 ha estat l'últim dels ja antics bitllets com T-10, T-Jove o T-Trimestre, entre d'altres. Tot i així, la que més validacions ha experimentat ha estat la T-10 viatges de la TUS, gairebé una quarta part del total, uns 3,4 milions. La tarifació social és la segona, amb 2,6 milions de validacions. D'altra banda, i encara que només ha estat un 0,2% del total, la targeta que ha crescut de forma exponencial ha estat la T-Verda, amb un 347,6%. 
 

Un dels busos que circula per la ciutat Foto: Juanma Peláez


Un 7,28, la nota dels usuaris 

L'enquesta entre els usuaris, amb una mostra que s'ha fet a 1.200 persones entre els dies 8 i 31 d'octubre, gairebé el 80% han valorat com a "bé i molt bé" el servei, amb una valoració global del 7,28 sobre 10, xifra que representa un lleuger augment respecte dels dos anys anteriors.

Els aspectes més importants per als passatgers són la puntualitat i la freqüència de pas, i els aspectes més ben valorats són el recorregut de les línies, l'accessibilitat als autobusos i el temps de viatge. Gairebé totes les valoracions obtenen una puntuació per damunt de 7.