​La Fundació Bosch i Cardellach demana «prioritat» per les rondes de Sabadell abans que el Quart Cinturó

Apel·la a l’experiència de la secció de Territori i als estudis elaborats

NacióSabadell
04 de març del 2020
Actualitzat a les 18:39h
La Fundació Bosch i Cardellach s’ha sumat al debat sobre la mobilitat a Sabadell i al Vallès, amb la construcció de la Ronda Nord i el Quart Cinturó. Ha qualificat de “prioritària i urgent” les rondes de la ciutat, especialment la connexió amb Castellar, Terrassa i, al sud-est, amb Santa Perpètua de Mogoda i Polinyà, així com amb Barberà i que estigui “vinculada” amb la trama urbana, amb el ferrocarril i els trajectes de l’autobús i els carrils bicis.

L’entitat ha subratllat “separar” la proposta de rondes del Quart Cinturó, perquè “les dues infraestructures no han de passar pel mateix lloc, ja que responen a necessitats diferents” una xarxa local-comarcal contra una més general. Per això, ha descartat el Quart Cinturó a mig termini, sustentat en un “planejament caducat del segle XX”.

També ha recordat que els treballs que es facin han de tenir en compte la “protecció” del Rodal i el conjunt d’espais naturals.

Una posició que ha justificat per “l’experiència de treball” que ha anat acumulant en aquest àmbit, amb, per exemple, l’estudi, elaborat el 2010, “Les infraestructures viàries i ferroviàries a Sabadell i entorns”, sessions tècniques i la col·laboració amb l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) perquè dins l’assignatura de Construcció i Condicionament de l’Espai Urbà d’aquest curs es facin treballs sobre el sistema de rondes a la ciutat, entre d'altres iniciatives.