​Barberà veu amb bons ulls el Pla de Mobilitat del Vallès i demana consensos amb les «propostes discrepants»

El consistori posa l’accent en matèria ferroviària i de carreteres

Aspecte de l'estació fantasma de Baricentro.
Aspecte de l'estació fantasma de Baricentro. | Albert Segura
NacióSabadell
10 de febrer del 2020
L’Ajuntament de Barberà, en un comunicat oficial, ha celebrat la publicació del Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) però ha demanat que es contempli “el màxim de suports possibles, cercant consensos en propostes discrepants” i que sigui d’una manera “participativa”.
 
L’administració local ha destacat les apostes en matèria ferroviària com la creació d’un intercanviador de l’R4 i l’R8 amb l’obertura d’una estació al Baricentro que “permetran millorar els enllaços amb Granollers i la UAB”. En aquest sentit, ha subratllat que mentre no hi hagi aquesta connexió es posi en marxa una línia d’autobusos entre el campus vallesà i la localitat, així com la implantació de BRCAT -bus ràpid de trànsit- que arribin fins a Cerdanyola i Sabadell.

També ha posat l’accent en les millores de vies com l’AP-7/B-30, perquè “minimitzin els sorolls que afecten zones urbanes”. La B-140 “ha de contemplar un estudi eficient de la mobilitat”, tant de particulars com de mercaderies. El PEMV ha de “tenir en compte la concreció” d’espais naturals com el Torrent de Can Llobateres i el Bosc de Santiga.
 
Ha lamentat que el projecte no contempli la connexió de l’R4 amb l’aeroport de Barcelona, tal com va suggerir l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés. Així com la tarifació no és “nítida” i ha remarcat la implantació de la T-Mobilitat perquè hi hagi preus “justos i equitatius”. Per últim, el consistori s’ha queixat “la baixa inversió pública” prevista en els pressupostos del Govern a la població i al Vallès. “És del tot insuficient l’increment del 2%”, respecte a 2017, ha finalitzat.