equipaments

Primer pas per a la construcció de l'Escola de Música a l'aparcament de l'Eix Macià

S'aprova el Pla Especial Urbanístic que fixa el nou ús de la parcel·la d'oficines i serveis de caràcter públic per oferir al Govern fer-hi els jutjats

per Albert Hernàndez , Sabadell, 3 de febrer de 2020 a les 11:53 |
Els terrenys on es volen ubicar l'Escola de Música i els jutjats | Albert Hernàndez
La construcció de l'Escola de Música i Conservatori va prenent forma per ser una realitat a l'aparcament de l'Eix Macià. La promesa electoral de l'alcaldessa, Marta Farrés, ha complert un primer pas, després que la Junta de Govern Local ha aprovat, aquest dilluns, de forma inicial, el Pla Especial Urbanístic.

Això s'ha de traduir en fer els terrenys, de 15.844,8 metres quadrats, situats entre l'avinguda dels Paraires, Via Augusta i l'avinguda Lluís Companys, com a usos dominants d'oficines i serveis de caràcter públic, així com d'oficines i serveis de caràcter públic. Això últim fa referència a destinar-hi els jutjats. 


En aquest sentit, el primer tinent d'alcaldessa, Pol Gibert, ha assegurat que "s'està negociant" amb el Govern, perquè s'ha ofert aquesta zona per destinar-hi les dependències judicials. Malgrat que la Generalitat ha reservat unes partides als pressupostos de 2020 a ampliar el nombre de jutjats de primera instància i millorar el sistema de refrigeració, així com ha previst més de tres milions d'euros en exercicis futurs, a l'actual ubicació "no són excloents" ha manifestat Gibert i "hi caben", tant els nous jutjats i l'Escola de Música.

Un nou pavelló a Merinals 


El segon àmbit d'actuació d'aquest pla està fixat als terrenys dels carrers Hongria, Malta i Finlàndia i l'espai verd davant del carrer Regne Unit, al barri de Merinals, per construir-hi un pavelló esportiu. "Llargament reivindicat pel veïnat", ha subratllat el tinent d'alcaldessa. 

Es tracta de d'una superfície de 20.587,04 metres quadrats, dels quals 5.124,21 seran per aquest equipament i els restants s'han reservat per a d'altres, de caràcter educatiu. 
 

 

Participació