Sabadell reclama un canvi de les tarifes del transport i carrega contra el «centralisme» de Barcelona

PSC i Cs voten a favor de la moció de la Crida; ERC, Podem i JxS s'abstenen

Un títol de T-10, encara operatiu fins al 29 de febrer
Un títol de T-10, encara operatiu fins al 29 de febrer | Adrià Costa
07 de gener del 2020
Actualitzat a les 19:56h
Els nous preus del transport públic, tot i les modificacions a la idea inicial, impulsades des de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), no han agradat a Sabadell. El ple de gener, celebrat aquest dimarts, ha rebutjat els nous canvis de tarifes, en una moció presentada per la Crida per Sabadell que ha comptat amb els vots favorables de Cs i PSC i les abstencions d'ERC, Podem i Junts per Sabadell (JxS).

Una proposta que ha virat el debat cap al "centralisme", com ha assegurat la regidora cupaire, Anna Lara, de Barcelona i que reivindiqui la ciutat com "un actor actiu" de la visió Vallès, més enllà de la capital catalana. És aquí motiu pel qual ha insistit en la manca d'infraestructures que uneixin els dos Vallesos. 

A la vegada que ha advertit que "ara és el moment" per discutir la T-Mobilitat, "abans que ens ho facin des de Barcelona". Ha tornat a insistir en el territori i el seu potencial. Una línia que ha seguit la portaveu de JxS, Lourdes Ciuró, "hem de canviar les fòrmules, deixar de ser ciutat de segona línia" i ha etzibat, "per ser el pati del darrere de la gran Barcelona". 

Ciuró ha manifestat que tot plegat "sembla una pataleta" de la sala de plens sabadellenca i ha advertit que "amb això no n'hi ha prou". 

Nous preus a Sabadell

El tercer tinent d'alcaldessa, Jesús Rodríguez, ha avançat durant aquest punt del ple que es farà una proposta dels preus dels transport públics de la ciutat. Tot i que no ha precisat en què consistirà, sí ha subratllat que serà una mena de "bonificació" per evitar increments, com ha dit, del "33 al 47%".