Mena: «El Quart Cinturó trinxa i és agressiu contra el territori»

En una visita al Vallès Occidental Jaume Asens aposta per negociar amb el ministeri de foment inversions a la línia R4 de Rodalies

El candidat d'En Comú Podem, Jaume Asens, a la carretera entre Terrassa i Sabadell.
El candidat d'En Comú Podem, Jaume Asens, a la carretera entre Terrassa i Sabadell. | Anna Mira
07 de novembre del 2019
Actualitzat a les 15:15h
El Quart Cinturó no és una opció de desenvolupament del Vallès Occidental per En Comú Podem. En una trobada amb la premsa a cavall entre les dues capitals de la comarca, el candidat del partit, Jaume Asens, ha assegurat que el seu compromís passa per "la defensa dels transports públics que fa servir el 99% de la gent, mentre que els partits del bipartidisme s'han centrat a impulsar transports que utilitza l'1%".

En aquest sentit, Asens es compromet a reclamar al Ministeri de Foment més inversions per la xarxa de Rodalies per garantir una mobilitat equitativa i universal. "L'estat espanyol està en deute amb Catalunya", ha manifestat el candidat qui també ha reclamat les estacions de Can Boada a Terrassa i de Can Llong a Sabadell de la línia R4.

Per la seva banda, el sabadellenc i candidat número 5 de la formació a les eleccions espanyoles d'aquest diumenge, Joan Mena, ha estat molt contundent amb el projecte de la B-40. "Volem deixar aparcat, definitivament, el projecte del Quart Cinturó que trinxa i és agressiu contra el territori i que prioritza el transport privat com per davant del transport públic". "Els socialistes no només s'alien amb la dreta PP i Cs quan parlem de drets de Catalunya o del diàleg sinó també amb l'agressió al nostre territori. Que el PSC s'oblidi del Quart cinturó", ha afegit Mena.

El número cinc parlat del Vallès Occidental com la "comarca que ha de ser un dels motors industrials de la Catalunya i de l'Espanya del futur però també volem que sigui un motor de la lluita del canvi climàtic". Per aquest motiu consideren que en comptes de fer grans autopistes cal potenciar les vies de comunicació entre ciutats. "La R4 és de les línies de Rodalies més utilitzades però també de les més infrafinançades".

Entre altres propostes els comuns també han parlat de la gratuitat de l'autopista C-16 perquè sigui una via que descongestioni la C-58 i altres autopistes de la comarca. Mena i Asens també han estat acompanyats per la candidata terrassenca número 13, Mercè Gómez, el de Viladecavalls i número 15, Carles Rodríguez i el membre de Sabadell En Comú, Joan Berlanga.