Terrassa i Sabadell pressionaran el Ministeri de Foment per aconseguir que la B-40 uneixi les dues ciutats

Els alcaldes de les dues ciutats acorden presentar una proposta conjunta per assolir aquesta infraestructura

NacióSabadell
15 d'octubre del 2019
La B-40, amb l'antiga placa a 80 km/h
La B-40, amb l'antiga placa a 80 km/h | GSV
Les ciutats de Sabadell i Terrassa han fet un pas més en el front comú per aconseguir que ell traçat del Quart Cinturó (B-40) s'ampliï "com a mínim" fins la Ronda Oest sabadellenca. Els alcaldes de les dues ciutats han acordat presentar una proposta conjunta per assolir aquesta infraestructura. En una reunió aquest matí a Sabadell, l'alcalde terrassenc, Jordi Ballart, i l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, s'han tractat per tractar diferents qüestions d’interès per a totes dues ciutats.

Per Ballart, "és important per Terrassa que la B-40 no acabi a una rotonda de la trama urbana, i es perllongui fins a la Ronda Oest de Sabadell".  Així, "que dues grans ciutat com Sabadell i Terrassa puguin consensuar una proposta conjunta, incrementarà la pressió a les administracions competents per enllestir el traçat d’una via cabdal per al territori, tant per la millora de la mobilitat, com per consolidar la competitivitat econòmica i empresarial de la zona", ha afegit el de terrassa.

Per la seva banda, Marta Farrés, ha explicat que la Ronda Nord –el tram de la B-40 que unirà Terrassa amb Sabadell i farà possible l’enllaç amb Castellar del Vallès- “és una infraestructura urgent per al conjunt del territori i així ho vam traslladar al secretari d’Estat a Madrid". En aquest sentit, "cal aprofitar el consens entre els governs de Sabadell i Terrassa, com també el suport de la Generalitat per continuar avançant i reivindicant la Ronda Nord amb l’objectiu d’assolir-la al més aviat possible”.

Altres temes d'interès compartit

A banda de la Ronda Nord, els alcaldes de Sabadell i Terrassa han abordat durant la trobada altres qüestions com el Pla de Mobilitat del Vallès, que afecta a infraestructures viàries i ferroviàries, i diferents aspectes de l’àmbit sanitari.

Precisament sobre vies de comunicació, s’ha parlat sobre l’estat del projecte de transformació de la N-150 en via cívica, que afavoreixi la connexió segura a peu i amb bicicleta entre ambdues ciutats, i tot el que comportaria per a la reordenació urbanística del territori.

Un altre dels temes tractats, i amb coincidències entre les dues ciutats, és treballar perquè el projecte d’eix ferroviari del túnel d’Horta, per a que pugui ser una tercera connexió entre Barcelona i el Vallès Occidental que doni servei tant a la UAB, com a barris de Sabadell i Terrassa que actualment no disposen de servei ferroviari, es mantingui.

Finalment, en aquest àmbit, també s’ha tractat sobre el BRCAT Terrassa-Sabadell-Granollers (bus ràpid Catalunya), que ha de suposar un canvi significatiu en l’estructura dels serveis interurbans de bus.

Sobre l’àmbit sanitari, hi ha voluntat entre els dos màxims representants polítics de facilitar la coordinació entre Terrassa i Sabadell per reforçar els centres sanitaris de totes dues ciutats.

Així mateix, tant Farrés com Ballart han coincidit en què cal posar en valor la importància de la comarca com a referent al conjunt del territori, no només en població sinó pel que fa a la necessitat de disposar de bons serveis, evitant el centralisme o haver-se de desplaçar per segons quines qüestions a Barcelona.