L'Ajuntament de Sant Cugat estrena nova estructura interna

Roda de premsa del govern de Sant Cugat
Roda de premsa del govern de Sant Cugat | Ajuntament de Sant Cugat
Redacció
24 de setembre del 2019
El nou govern de Sant Cugat ha anunciat una nova estructura del consistori per millorar la gestió i poder tirar endavant els projectes de mandat. Així ho assegura l'alcaldessa, Mireia Ingla, en la roda de premsa de balanç d'aquest inici de mandat, que ha ofert acompanyada del tinent d'alcaldia de Presidència, Hisenda, Serveis Urbans, Mobilitat i Seguretat, Pere Soler, i la tinenta d'alcaldia de Drets Socials i Igualtat, Núria Gibert.

Aquests canvis suposen l'eliminació de la gerència i del director de Seguretat i el nomenament d'un nou gerent de Promusa. Dilluns passat es va constituir el Consell d'Administració de l'empresa municipal d'habitatge, que vol ser clau per augmentar el parc de pisos públics de lloguer a preu assequible. Ingla ha proposat al Sindicat de Llogaters  que l'òrgan tingui un representant de l'entitat.

També s'han nomenat els nous assessors d'àrea (Urbanisme i Hàbitat Urbà; Transparència i Bon Govern; i Presidència, Hisenda, Serveis Urbans, Mobilitat i Seguretat).

Cobrir les baixes i vacants i pagar els serveis prestats sense contracte

Una de les prioritats del nou mandat, segons l'executiu local, serà cobrir les vacants en la plantilla per garantir una bona atenció ciutadana i crear una Relació de Llocs de Treball (RLT), inexistent fins ara. També està a l'agenda millorar les condicions laborals del personal de Casa Mònaco (Serveis Socials i Parcs i Jardins) i del local de la brigada d'obres amb la construcció de noves dependències municipals.

Sobre la investigació oberta per Fiscalia sobre la liquidació del pressupost del 2018, l'equip de govern s'ha reunit amb els tècnics municipals per traslladar-los un missatge de tranquil·litat i de confiança en la seva tasca. Se'ls va comunicar que es dotaria el consistori dels recursos humans i tecnològics per portar al dia la contractació, per evitar repetir els fets investigats per Fiscalia. En aquesta línia, el govern elaborarà un nou Pla d'Acció per a la Millora del Control Intern. Fins avui, en el nou mandat ja s'han pagat prop de 140.000 euros en factures sense contracte o amb contracte caducat.

El govern local també treballa en agilitzar els processos per executar les inversions previstes. Amb data de 30 de juny hi ha 40 milions d'euros (15 milions del 2019 i 25 d'exercicis anteriors) de projectes no finalitzats, dels quals només s'han executat 8 milions (un 20%). Aquest paquet d'inversions correspon a les àrees d'Urbanisme, Educació, Serveis Urbans i Esports.

A més, hi ha diferents Plans Estratègics de ciutat que han quedat obsolets i amb un baix grau d'execució, com el de Mobilitat o el d'Equipaments, segons el nou executiu. En la carpeta econòmica, aposta perquè tots els treballadors i treballadores municipals desenvolupin la feina en una situació laboral clara i regularitzada.

D'altra banda, en els comptes de 2019 es preveia una negociació per renegociar el deute municipal amb els bancs, que suposava un estalvi d'uns 4 milions d'euros. Unes converses que no es van fer per part del govern anterior.