L’alcalde defensa el paper d’un bon transport públic alternatiu al 4C

Juli Fernàndez ho ha dit en la presentació de la nova línia Exprés.cat que unirà Sabadell, Granollers i Mataró | S’espera un increment del 17% de passatgers en un recorregut que tindrà 27 expedicions diàries

Nació Sabadell
04 de setembre del 2015
Actualitzat a les 14:17h
Juli Fernàndez, en la presentació de la nova línia Exprés.cat
Juli Fernàndez, en la presentació de la nova línia Exprés.cat | Juanma Peláez

Juli Fernàndez, en la presentació de la nova línia Exprés.cat. Foto: Juanma Peláez


L’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, ha posat en valor comptar amb un transport públic de qualitat que doni resposta a la demanda de mobilitat en contraposició a una via que considera innecessària com ho és el Quart Cinturó. Fernàndez ho ha dit en la presentació de la nova línia Exprés.cat, que a partir de dilluns 14 de setembre connectarà Sabadell, Granollers i Mataró millorant l’oferta actual.
 
Fernàndez considera que amb una bona xarxa de transport públic, reforçada per connectar els municipis del Vallès i el Maresme, i una millora de les carreteres ja existents, el Quart Cinturó no té raó de ser. “Creiem, i els estudis així ho demostren, que en les necessitats de mobilitat comarcal i intracomarcal el Quart Cinturó no seria la solució de mobilitat ni per a les empreses, perquè no passa a prop dels polígons, ni per als ciutadans”, ha expressat l’alcalde de Sabadell.
 


Mapa del traçat previst per al Quart Cinturó 

En aquest sentit, defensa el canvi de plantejament de la Ronda Vallès, passant d’un disseny de fa 30 anys a una via de totalitat catalana, “del país”, i definida per donar resposta a les necessitats reals plantejades avui dia. En aquest sentit, destaca la necessitat d’impulsar la línia orbital ferroviària per millorar la connexió entre vallesos i Maresme, sumat als intercanviadors previstos en el projecte per crear-ne 20 de nous fins l’any 2020.
 
No ho veu així el regidor de Mobilitat de Granollers, Juanma Segovia, que considera que la via és important per territori. “Tenim punts discordants amb el plantejament de Sabadell, hem d’acabar de parlar amb el territori, però defensem la necessitat del Quart Cinturó, una altra cosa és per on ha de passar”, ha assegurat.
 
Exprés.cat: de Sabadell a Mataró en poc menys d’una hora
 
La nova línia presentada avui parteix de la ja existent i que uneix les ciutats de Sabadell i Mataró passant per Granollers, amb canvis importants pel que fa a la rapidesa, la comoditat i la freqüència. En total es passarà de les 15 expedicions actuals a 27, i es preveu que dels 170.000 usuaris del 2014 se n’experimenti un increment del 17%.

D'aquesta manera es doblarà l'oferta actual durant l'any, arribant a triplicar l'oferta durant els mesos d'agost.
 

Presentació de la nova línia Exprés.cat. Foto: Juanma Peláez