Montcada vol formar part de les Zones de Baixes Emissions

L'alcaldessa, Laura Campos, ho ha demanat a la Generalitat

Senyalització de la Zona de Baixes Emissions, a la ronda de dalt
Senyalització de la Zona de Baixes Emissions, a la ronda de dalt | Adrià Costa
Redacció
06 d'agost del 2019
L’alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos, ha demanat al conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, que el municipi entri a formar part de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) per la proximitat a Barcelona. A més, sol·licita que s’incorpori altres municipis de més de 100.000 habitants que estan fora de l’àrea metropolitana.

A partir de l’1 de gener de 2020 entrarà en vigor la normativa que restringirà la circulació en aquesta àrea de 124.000 vehicles que no disposin el distintiu ambiental de la Direcció General de Tràfic, de 7.00 a 20.00 hores de dilluns a divendres. L’objectiu és reduir notablement la circulació de vehicles contaminants per preservar la qualitat de l’aire i reduir l’elevada contaminació atmosfèrica.

Campos va manifestar la seva demanda a la reunió que el conseller havia convocat a les administracions implicades en la qualitat de l’aire de la conurbació de Barcelona, l’Àmbit-40, per analitzar la situació de la Comissió Europea de dur Espanya davant del Tribunal de Justícia de la Unió Europea pels incompliments del límits legislats del contaminant diòxid de nitrogen.

"Montcada i Reixac ha d’estar dintre de la ZBE perquè som l’accés i sortida per la zona nord de Barcelona i pel nostre territori passen diàriament 250.000 vehicles", assenyala Campos. Actualment, la ZBE de l’àmbit rondes de Barcelona és una àrea que només engloba el terme municipal de Barcelona, els municipis limítrofs a les rondes com Sant Adrià de Besòs i l’Hospitalet de Llobregat i part dels municipis d’Esplugues de Llobregat i Cornellà de Llobregat.

En la reunió les administracions implicades van acordar continuar treballant en la millora de la qualitat de l’aire amb mesures com l’ampliació de les zones de baixes emissions, la posada en marxa de carrils bus VAO, la implementació de mesures com la tarifació de l’aparcament en funció de les emissions dels vehicles, l’increment del transport públic i de la redacció del pla de Mobilitat i del Pla Director d’Infraestructures que han de redundar en millores de la qualitat de l’aire.