Paralitzat el projecte per reurbanitzar l'espai de les antigues vies entre Can Feu i Gràcia

Un dels finalistes al concurs ha presentat un recurs davant del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic.

Redacció
16 de juliol del 2019
Actualitzat a les 12:01h
El projecte guanyador per urbanitzar les antigues vies
El projecte guanyador per urbanitzar les antigues vies | Ajuntament de Sabadell
El procés per adjudicar les obres d'urbanització de l'espai on hi havia les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) entre els barris de Gràcia i Can Feu de Sabadell ha quedat aturat. Segons ha avançat Ràdio Sabadell, un dels finalistes del concurs d'idees ha presentat un recurs davant del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, que ara estudia si procedeix o no.

El projecte guanyador va ser "Teixint els barris", la proposta destacada de l'estudi d'enginyeria EFA Arquitectes que es va imposar a les altres cinc presentades. L'objectiu era crear un nou espai públic lúdic al damunt de la nova llosa que cobreix les vies soterrades que separaven els barris de Can Feu i de Gràcia, i que va avalar la Junta de Govern Local.

Els sis projectes van exposar-se al Centre Cívic de Gràcia perquè la ciutadania els analitzés i opinés, i un cop recollides totes les opinions es va procedir a avaluar-lo per part d'un jurat. Ara, però, el recurs presentat atura el procés d'adjudicació, i caldrà esperar-se per saber el seu posicionament, d'entrada si ho admet i finalment quina és la seva decisió, en cas que sigui admesa. El termini aproximat per prendre una decisió és de 3 mesos.
 
El projecte guanyador

L’equip guanyador el formen Eduard Fenoy i Associats SLP, que han de rebre 98.000 euros en concepte de redacció del projecte executiu de la primera fase de les actuacions, des del passeig de Can Feu fins al carrer de Sobarber, i de direcció de l’obra. La previsió és que  les actuacions damunt del terreny no comencin fins a la primavera del 2020.

En el seu moment, el jurat va valorar aquesta proposta perquè introdueix nous usos per a diferents espais, com àrees de jocs i guinguetes, per les aportacions en disseny i sostenibilitat, per la introducció de pèrgoles com a elements multifuncionals i per la inclusió de plaques fotovoltaiques com a sistema d’il·luminació. Concretament, els elements que caracteritzen aquesta proposta són els següents:

- Les pèrgoles com a elements comuns i repetits al llarg de tot l’espai, des del passeig de Can Feu fins a l’estació Can Feu | Gràcies –fins i tot damunt de la rambla d’Ibèria, la qual queda incorporada en el paisatge urbà tot i que hi continuaran passant cotxes.
- L’eliminació del pont de vianants per tal de deixar en aquell àmbit una gran plaça cívica.
- La presència d’un itinerari verd que evita les línies rectes.
- El verd a tot el recorregut, ja sigui amb arbres –més a les vores– o amb arbusts i herbàcies damunt de la llosa.
- Un amfiteatre a l’actual aparcament de l’estació Can Feu | Gràcia, que passa a ser verd i amb reducció sensible de places d’aparcament.
- La presència de diverses d’àrees de joc infantils.
- La creació de zones d’infiltració d’aigua a tot el recorregut –que culmina en tres basses al parc de Can Feu– i la recuperació del torrent que hi dona nom.
- La voluntat de cosir els dos costats de l’antiga via pensant en recorreguts transversals a peu per a la ciutadania.