Realitat virtual per millorar l'accés a l'ocupació de les persones amb síndrome de Down a Sabadell

Es tracta d'un projecte que es duu a terme de la mà de la Fundació Vodafone Espanya

Moment de la presentació
Moment de la presentació | Cedida
Redacció
30 de maig del 2019
Actualitzat a les 19:54h
L'Escola Superior de Disseny (ESDi) de Sabadell ha acollit aquest dijous la presentació de la quarta edició del programa 'Yo me prep@ro, una iniciativa de Down Espanya i la Fundació Vodafone Espanya que incorpora per primera vegada la realitat virtual com a eina per millorar l'accés a l'ocupació de les persones amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual. L'objectiu d'aquesta formació és facilitar la seva inserció laboral en empreses ordinàries i, en definitiva, la seva inclusió social.
 
En l'acte han participat Eli Sagués, responsable del programa d'economia social solidària de l'Ajuntament de Sabadell, Joana Sánchez, directora institucional de Vodafone Espanya a Catalunya  i Aragó, i Dolors Pallàs, presidenta d'Andi Down Sabadell.
 
"Actualment és important familiaritzar les persones amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual amb aquesta tecnologia, atès que el futur de la formació passa per l'ús de la realitat virtual que, a més, permet crear continguts personalitzats per respondre a necessitats formatives especifiques", assenyala Rosa Maria Casanovas, coordinadora i tècnica del projecte.

La presidenta d'Andi Down Sabadell, Dolors Pallàs, destaca que "en aquesta edició, Andi Down Sabadell ha superat els objectius, tant en contractes com en convenis; dels 16 participants, el 40% han renovat o aconseguit un contracte de treball en una empresa ordinària, i s'han signat 13 convenis de pràctiques no laborals, que representa més d'un 80%".
 
Els presents a l'acte, han pogut conèixer un escenari de realitat virtual, a través d'una simulació que ha fet una de les participants del programa, amb les ulleres Oculus Go. Amb aquesta nova tecnologia, s'ha pogut vivenciar l'entorn laboral d'una oficina i interactuar amb els diferents elements i tasques que s'hi duen a terme. 

Amb aquesta experiència immersiva els joves han après què és i com s'utilitza la realitat virtual, els diferents tipus que existeixen i la utilització de la realitat virtual.