El ple tomba la proposta del PSC de «liderar» un pla de mobilitat vallesà amb l'arribada d'Amazon

Els partits de l'equip de govern xoquen amb els socialistes per, entre d'altres, "l'herència" rebuda

La carretera de Sabadell a Santa Perpètua haurà d'assumir més camions.
La carretera de Sabadell a Santa Perpètua haurà d'assumir més camions. | Ajuntament de Santa Perpètua
28 de març del 2019
Actualitzat a les 23:24h
L'últim punt del ple, la moció, l'únic de l'ordre del dia, ha portat retrets entre alguns partits del govern municipal i el PSC. Els socialistes han dut la proposta de sobre "els problemes de mobilitat", amb la instal·lació d'Amazon, a Can Rabella, a Barberà. Una iniciativa que no ha estat aprovada per la negativa d'Unitat pel Canvi, ERC, la Crida per Sabadell i Guanyem; l'abstenció de PP i els vots favorables, a més del PSC, de Cs i els dos regidors no adscrits, Lluís Monge i Carles Bosch. 

El regidor socialista, Carlos Corcuera, ha lamentat que no s'aprofiti l'arribada de la firma americana per "liderar" un pla de mobilitat al Vallès Occidental. "S'omplen la boca d'Àrea Vallès i quan tenen l'oportunitat, no l'aprofiten", ha lamentat. Corcuera ha presentat tota mena d'interrogants que presenta aquesta inversió com ara si han parlat amb veïns com els de Torre-romeu, un dels afectats, i si "hi ha un estudi d'alteració": 

La tercera tinent d'alcalde, Marisol Martínez, ha criticat alguns punts de la proposta com ara "fer un estudi de mobilitat d'impacte, quan aquest ja estaria" i ha recordat que el problema rau en la "planificació" del polígon de Can Roqueta, quan es va construir "no es van preveure" obres com aquesta. 

També ha utilitzat l'argument de "l'herència", com ha dit la regidora d'Habitatge, Glòria Rubio, perquè l'encarregada de gestionar Can Roqueta ha acumulat grans pèrdues i s'ha hagut de fer front. Per això, ha remarcat que "l'herència, la patirem durant anys". 

Inversió de 2,2 milions d'euros 

El regidor d'Espai Públic, Xavier Guerrero, ha afirmat que hi ha una inversió prevista de 2,2 milions d'euros amb mesures com crear una línia d'autobús, que uneixi Can Roqueta amb el Taulí; millorar l'aparcament; fer un carril bici, "perquè les elèctriques obren una possibilitat"; aparcaments de bicicletes segurs i nodrir-se d'experiències d'altres casos semblants. La voluntat, ha finalitzat, és que els barris de Torre-romeu i Poblenou, així com el carrer Calders no siguin llocs de pas.