infraestructures

Calvet: «El Quart Cinturó és imprescindible»

En una xerrada al Gremi de Fabricants assegura que a l'estiu de 2021 la freqüència de pas de FGC millorarà

per Albert Hernàndez, Sabadell, 22 de febrer de 2019 a les 11:36 |
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet | Albert Hernàndez
Aquesta informació es va publicar originalment el 22 de febrer de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha definit el Quart Cinturó “d’imprescindible” i ha remarcat la seva aposta per aquesta via. “S’ha d’acabar i que no trinxi el territori”, ha puntualitzat i ha posat en valor el pla específic de mobilitat del Vallès, “que està a punt de completar la seva redacció”. Calvet ha afirmat que s’ha d’acabar l’obra, completant la connexió amb Granollers. Tot i així, ha insistit en “el consens” del territori que “doni solucions”.
 

El conseller del Govern, que aquest divendres ha participat en una xerrada al Gremi de Fabricants i Fundació per la Indústria, a Sabadell, ha recordat que es tracta d’una tasca del Ministeri de Foment, amb el que “estem anant i tornant” i ha admès que hi ha hagut “una certa mala gestió” amb el Quart Cinturó. Ha admès que hi ha hagut diàleg, “més que amb l’equip anterior”, encara que ha fet servir una metàfora per entendre aquestes reunions bilaterals: “la música estava sent bona i li faltava la lletra”.

Ha recalcat que hi ha un dèficit de l'Estat en inversió en infraestructures i s'ha de complir, aclarint que no té res a veure amb el dèficit fiscal, pel qual "insistirem" i amb el que espera es pugui finalitzar el Quart Cinturó. També ha assenyalat que cal acabar les rondes de Sabadell per connectar Castellar i Sant Quirze, "hem d'acabar de posar-nos d'acord amb l'Ajuntament de Sabadell".    

Millor servei al Metro del Vallès
 

Calvet ha presumit de les inversions fetes des de la Generalitat en matèria d’infraestructures i mobilitat. En aquest sentit ha destacat Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i ha precisat el perllongament a Sabadell i Terrassa, en aquest últim cas, a més, el soterrament de Can Feu-Gràcia. Una ampliació del Metro del Vallès que ha suposat destinar 800 milions d’euros. Tot i l’elevada xifra, “tenia molt retorn socioeconòmic” i fins i tot ha apuntat “ens ha sobrepassat”, amb 1,5 milions més de viatges l’any.
 
Per això, “justifica la inversió” i ha explicat que per donar resposta a l’estiu de 2021 hi haurà 15 nous trens circulant. D’aquesta manera, la freqüència de pas passarà a ser de cinc minuts en hores punta i a l’intercambiador de Sant Cugat cada 2,5 minuts.
 
Reobrir el debat de Rodalies
 
Calvet ha explicat que compareixerà davant el Parlament per demanar el traspàs de Rodalies a la Generalitat i “fixar unes altres regles del joc”, així com, “un mandat respecte a Renfe”. Ha determinat que el dèficit tarifari l’assumirà l’executiu català. “Esperem que ens en puguem sortir”, ha expressat. El titular de Territori i Sostenibilitat ha justificat aquesta decisió pel dos últims accidents a la línia R4, amb dues morts i una d’aquestes per un xoc frontal, “dels pitjors que pot haver-hi” en l’àmbit ferroviari, ha etzibat.

 

Participació