Sabadell vol liderar una alternativa al Quart Cinturó

El nou govern local s'oposa frontalment a la infraestructura | Aposta per connectar la Ronda Oest i la B-124 i potenciar altres vies com la N-150 o la C-58 | Demana un estudi de mobilitat a nivell de tot el Vallès

per Nació Sabadell, 5 d'agost de 2015 a les 07:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 d'agost de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Imatge de la Ronda Oest. Foto: Jordi Pujolar


El nou govern de Sabadell vol posar punt i final al debat al voltant del Quart Cinturó. Així ho assegura el primer tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant, que adverteix que la ciutat té un posicionament "clarament contrari" a aquest eix viari i que una de les seves prioritats serà "liderar una alternativa real". En aquest sentit aposta per connectar la Ronda Oest amb la B-124 i millorar altres carreteres com la C-58 o la N-150. Tot plegat tenint molt present que cal un estudi de mobilitat a nivell del Vallès que estableixi unes prioritats d'una dimensió justa i creant taules de debat amb poblacions veïnes com Terrassa o Castellar. 


En una entrevista amb Nació Sabadell, Serracant ha assegurat que una de les primeres decisions que va prendre el nou executiu local va ser demanar una reunió amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, per abordar aquesta qüestió. Segons el tinent d'alcalde sabadellenc, l'objectiu és "fer un posicionament clar de la ciutat contra el Quart Cinturó i buscar alternatives de mobilitat que passen per la connexió entre la Ronda Oest i la carretera de Castellar, la B-124".

En aquest sentit assegura que Sabadell "liderarà aquesta alternativa, apostant per continuar amb la Ronda Oest que actualment està infrautilitzada". En qualsevol cas, Serracant adverteix que aquest ha de ser una projecte que assumeixi la Generalitat, no del Ministeri de Foment, i indica que cal donar-li la dimensió justa.  

Pel que fa al posicionament favorable al Quart Cinturó d'altres poblacions veïnes com Terrassa, Serracant assegura que cal "crear taules on poder tractar el tema" però recorda que aquesta infraestructura "respon a un model caduc que no tenia la correcta dimensió de les infraestructures ni de la demanda". 

En aquesta línia planteja potenciar altres vies alternatives per millorar la mobilitat cap a la cocapital com ara la carretera N-150 o la C-58, on està pendent fer-hi el tercer carril. "Terrassa i Sabadell són dues ciutats que encara avui dia viuen d'esquena i cal posar-hi solució", apunta. 


Així mateix considera imprescindible que es dugui a terme un estudi de mobilitat a nivell de tot el Vallès que estableixi quines han de ser les prioritats i que es treballi conjuntament amb entitats vinculades a aquest territori. 


Mapa del traçat previst per al Quart Cinturó 

Castellar s'hi suma

Per la seva banda, l'alcalde de Castellar del Vallès, Iganasi Giménez, també s'ha expressat en aquest sentit tot advertint que els problemes de mobilitat de Castellar són els de Sabadell i recordant que actualment l'única via d'accés al municipi passa per creuar la Gran Via de Sabadell. 

"Enllaçar la Ronda Oest amb la Ronda Nord i connectar amb la B-124 és una prioritat", assegura Giménez, que considera que aquesta infraestructura donaria un impuls al teixit industrial i empresarial del municipi perquè no caldria passar per la trama urbana de Sabadell per arribar-hi. 

Amb tot, recorda que la Ronda Nord és una part del traçat del Quart Cinturó. "Ho hem parlat amb l'alcalde de Sabadell, ells són més partidaris de deslligar una cosa de l'altra i de demanar a la Generalitat que assumeixi aquesta connexió", afirma el batlle vallesà, que també és president del Consell Comarcal del Vallès Occidental, i que confia que els dos ajuntaments siguin capaços de posar-se d'acord per presentar un projecte conjunt. 
 
Així, explica que de cara el proper mes de setembre espera poder demanar una trobada conjunta amb el conseller Vila. Tot i això ha lamentat que "la inestabilitat del Parlament no ajuda gens a poder tenir un interlocutor que que doni una resposta ràpida a les demandes del territori", tenint en compte la proximitat del 27-S.
 

Acte convocat per la Campanya Contra el Quart Cinturó, l'any 2007. Foto: CCQC



El PSC reclama el Quart Cinturó

El cap de l'oposició a l'Ajuntament de Sabadell, Josep Ayuso (PSC), vol que el Quart Cinturó sigui una prioritat de l'agenda de curs polític. Pel socialista aquesta és una infraestructura "necessària per garantir un major desenvolupament del territori i millorar la mobilitat". En aquest sentit demana un "debat comarcal sobre infraestructures" i sol·licita al govern local que no defensi "decisions unilaterals". 

Foment reactiva el Quart Cinturó als PGE 

Precisament aquest dimarts, s'han fet públics els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) de cara l'any 2016 que entre d'altres inversions a Catalunya contemplen 13 milions d'euros destinats al Quart Cinturó. Tot i que la partida principal de 12,07 milions correspon al tram de la B-40 entre Olesa (Baix Llobregat) i Viladecavalls (Vallès Occidental), també apareix un milió per al projecte entre Terrassa i Granollers, concretament al subtram entre Terrassa (Vallès Occidental) i Caldes de Montbui (Vallès Oriental), passant per Sabadell. El cost total de l'obra és de 3,8 milions d'euros i la previsió del minsiteri és invertir 1,8 milions el 2017 i un milió més el 2018.

 

Participació