​Trànsit estudia la implantació d’un carril segregat per a motocicletes a la C-58

L’autopista vallesana és “una de les candidates més importants” on es podria dur a terme

Les obres a la C-58 a l'alçada de Badia
Les obres a la C-58 a l'alçada de Badia | Albert Hernàndez
30 de gener del 2019
Actualitzat a les 20:53h
El Servei Català de Trànsit està estudiant dur a terme una prova pilot al Vallès. Es tracta d’implantar un carril segregat per a motocicletes a la C-58, amb la finalitat de descongestionar la via i donar una major seguretat aquest vehicle de les dues rodes. Tanmateix, des de Trànsit han remarcat a NacióSabadell que el projecte “està encara en fase d’estudi”.
 
D’altra banda, l’organisme ha admès que l’autopista del Vallès “és una de les candidates més importants” on desenvolupar la mesura, encara que hi ha “altres opcions” que no es descarten.
 
Sigui com sigui, la C-58 ha superat l’equador de les obres que s’estan fent en el tram entre Terrassa i Badia, que s’han de traduir en un tercer carril entre la ciutat egarenca i Sant Quirze -de quatre quilometres- i un quart per facilitar les entrades i sortides, mentre que entre Sabadell i Badia s’afegiran dos carrils per enllaçar amb l’AP-7/B-30. Per això, sembla que la via sembla la més indicada, però Trànsit no ha pres una decisió definitiva.
 

L'ampliació de dos carrils entre Sabadell i Badia Foto: Albert Hernàndez

 
Cal tenir en compte que la xifra de persones que cada dia es desplacen fins a Barcelona amb moto s'ha disparat un 41% des de l'any 2008, segons l'informe Desplaçament amb motocicleta als accessos de Barcelona, que el RACC va fer públic l'any passat. Tot i que aquests vehicles només representen el 15% del trànsit en els accessos a a la capital catalana, registren el 41% dels accidents greus o mortals. 

Una iniciativa recorrent
 
La creació de carrils segregats per a certs vehicles no és nova a la comarca. La millor mostra contemporània és la construcció del carril BUS-VAO, que va entrar en funcionament a finals d’octubre de 2012 per fomentar el transport públic i descongestionar la C-58. Inicialment, estava reservada al transport públic que unia el Vallès i Barcelona, però es va ampliar a motocicletes, cotxes ecològics, turismes i vehicles per a persones amb mobilitat reduïda.

Es comença a intuir l'ampliació de l'autopista del Vallès Foto: Albert Hernàndez