Ajuntament i Endesa es reuneixen pel tall de llum a Can Puiggener

La companyia assegura que va seguir el protocol i va informar la Generalitat | El govern critica que l'empresa no li notifiqués l'actuació que va afectar 62 habitatges connectats a la xarxa de forma fraudulenta

Redacció
23 de juliol del 2015
Actualitzat a les 18:56h
Lateral d'un cotxe dels Mossos d'Esquadra
Lateral d'un cotxe dels Mossos d'Esquadra | Albert Segura

Lateral d'un cotxe dels Mossos d'Esquadra. Foto: Albert Segura


Representants del govern de Sabadell i d'Endesa es reuneixen a aquesta hora a l'Ajuntament de la localitat vallesana per abordar el tall de subministrament elèctric que es va dur a terme aquest dimecres al barri de Can Puiggener. Mitjançant un dispositiu especial dels Mossos d'Esquadra, l'elèctrica va detectar 62 irregularitats de connexió a la xarxa. L'executiu sabadellenc s'ha mostrat molest amb aquesta intervenció i ha advertit que cal que se li notifiquin aquestes accions prèviament. La companyia assegura que va complir amb el protocol i va alertar la Generalitat. 

Fonts de la companyia han explicat a Nació Sabadell que van actuar d'acord amb el protocol intern per a cassos de presumptes irregularitats. Així, l'empresa assegura que va comunicar la situació al Departament d'Indústria i Energia, però no a l'Ajuntament perquè no forma part del procediment habitual. 

De la mateixa manera, van sol·licitar el suport dels Mossos d'Esquadra en entendre que es tractava d'un procediment que podia generar una certa conflictivitat, i el dia proposat pel cos va ser ahir, data que la companyia va acceptar.  D'aquesta manera, l'empresa assegura que en cap cas va actuar de mala fe contra el consistori vallesà, i defensa que van seguir els passos establerts.

En l'operació es va detectar un total de 62 irregularitats, concretament 51 casos on s'havia punxat il·legalment el servei, fet pel qual es va tallar el fluid elèctric, mentre que en sis casos més es va comprovar que el comptador havia estat manipulat, fel pel qual es va procedir a regularitzar la situació sense tallar el servei.