​Bellaterra posa en marxa un sistema de càmeres de control

Servirà per determinar el volum de vehicles externs que creuen el barri

Les pilones que formen part del dispositiu a Bellaterra
Les pilones que formen part del dispositiu a Bellaterra | Albert Segura
Redacció
22 de setembre del 2018
L'Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra ha presentat el nou sistema de control de la mobilitat al barri. Es tracta d'un desplegament de dotze càmeres que controlen el pas de vehicles i que disposa d'un programa informàtic capaç d'identificar les matrícules dels vehicles, motiu pel qual es pretén determinar quin volum de cotxes dels que hi circulen correspon a residents i quin a gent de pas.

Tot plegat amb l'objectiu d'introduir canvis que permetin millorar la mobilitat a la zona. L'EMD també ha anunciat que mantindrà el sistema de pilones al Camí Antic de Sant Cugat tot i el recurs que l'Ajuntament de Cerdanyola hi ha presentat en contra. Bellaterra considera que es tracta d'una eina que regula l'accés només per a veïns d'aquest espai i indica que a partir d'ara també permetrà el pas als serveis d'emergència de forma automàtica.

El nou dispositiu compta amb dotze càmeres distribuïdes als accessos del districte i que controlen el pas de vehicles. "Poden desenvolupar funcions de control del trànsit, però ara per ara no s'utilitzaran per aquesta finalitat, aportaran dades constants sobre quants vehicles circulen pels carrers i en quins horaris, aportant unes gràfiques i uns anàlisis de la mobilitat que permetran tenir un diagnòstic molt acurat", explica Ramon Andreu, president de l'EMD de Bellaterra.

El reconeixement de la matrícula permetrà, doncs, determinar quants cotxes dormen a Bellaterra i quins només hi circulen de pas, separant el trànsit intern i l’extern. "Estem entre dues autopistes, importants, la C-58 i l’AP-7, a més de la proximitat amb els Túnels de Vallvidrera, és un lloc que té molt trànsit de pas", afegeix Andreu.

L'EMD, a més, manté en marxa la instal·lació de la pilona mòbil al Camí Antic de Sant Cugat, que ha estat objecte d'un recurs administratiu en considerar que es tracta d'una acció sobre la qual l'EMD no en té competències. "Som els primers en posar en marxa un dispositiu públic de control d’accés amb un aplicatiu web que permetrà que els diferents cossos de seguretat, d’emergències i treballadors d’altres activitats públiques tinguin control d’accés sobre la pilona", explica el president de l’entitat.

En aquest sentit, cada cos podrà donar d'alta els vehicles públics perquè hi tinguin lliure accés, com és el cas, per exemple dels Bombers. Sobre la possibilitat que finalment s'acabi anul·lant aquest sistema per la via judicial, Andreu ha assegurat que no es posa en dubte la idoneïtat del mateix, sinó si el procediment que es va seguir era el correcte o no, motiu pel qual avança que si perden els permisos, els tornaran a refer per adequar-lo i que pugui seguir funcionant.

La posada en marxa del nou sistema ha tingut un cost de 85.000 euros que ha sufragat la Diputació de Barcelona.