Nou sistema per buscar feina a Sabadell

​L’Ajuntament posa en marxa un innovador sistema de borses de treball

Redacció
28 de juny del 2018
L’Ajuntament de Sabadell ha dissenyat un nou sistema de borses de treball amb l’objectiu d’incorporar persones de tots els perfils professionals, des de persones d’oficis, subalterns, personal administratiu i de gestió, atenció al públic o persones amb titulació universitària diversa, tenint en compte l’aparició de noves titulacions i llocs de treball emergents.

El sistema ha estat acordat amb tots els sindicats presents a la negociació (UGT, CCOO i SPPM-CAT), valorant-se especialment la seva transparència, agilitat, que són de fàcil accés i igualitàries. L’objectiu de l’Ajuntament és canviar de paradigma pel que fa a les polítiques de
selecció, tot incorporant eines avaluadores altament validades com són les proves d’aptitud i competències professionals.

Aquest canvi es fa en un moment en què cal donar resposta a les creixents necessitats de personal degut tant a la prohibició de contractació de nou personal que durant anys s’ha patit per marc normatiu, fet que ha comportat importants mancances de personal, com a la creixent jubilació de personal municipal producte de l’envelliment natural de la plantilla.

Els sistemes actuals són costosos, s’allarguen molt, són desconeguts per una gran majoria de ciutadans i comporten una gran inversió de temps en preparar i estudiar-se els temaris per presentar-se a proves públiques. Això fa que les persones en cerca d’ocupació o de nous reptes no identifiquen l’administració com un espai de noves oportunitats, i molt especialment els més joves.

Els punts clau del nou sistema de borses temporals fonamentades en els principis d’igualtat, mèrit, capacitat, publicitat i transparència passen per crear quatre grans borses en funció del nivell de titulació requerida, tothom pot participar i té cabuda:

- Personal tècnic (grups A1 i A2) organitzada en quatre àmbits: ciències socials i humanitats, tecnològic, ciències i docència artística.

- Personal de gestió operativa (grup C1) amb estudis de batxillerat o equivalent, organitzada en quatre àmbits: suport administratiu, suport operatiu, atenció al públic i oficis.

- Personal de suport auxiliar (grup C2) amb estudis d’ESO o equivalent organitzada en quatre àmbits: suport administratiu, suport operatiu, atenció al públic i oficis.

- Personal de suport logístic (grup AP) sense nivell d’estudis específics, organitzada en dos àmbits: subalterns i operaris.

D'altra banda, cal superar un procés format per quatre proves de caràcter obligatori i eliminatori. Les proves consistiran en tests adreçats a valorar les capacitats intel·lectuals i competencials dels aspirants, una prova d‘expressió escrita i una entrevista. Es prioritzarà el perfil de persones amb un nivell alt de compromís amb la gestió dels serveis públics, eficients i resolutives.

La borsa quedarà formada per les persones que hagin superat totes les proves ordenades de més a menys puntuació en funció de les qualificacions obtingudes. Es reservarà un 10% de places per a persones amb una situació de discapacitat reconeguda superior al 33%.

Gestió de les borses

Les borses tindran una durada de dos anys i estan destinades a cobrir necessitats temporals.
En primer lloc, al juliol, es començarà per seleccionar persones amb titulació universitària, de grau o antigues llicenciatures o diplomatures o equivalents. Posteriorment es faran la resta de perfils professionals: oficis, administratius, operaris, etc.