Renfe descarta crear una estació a Can Llong a curt termini

La companyia ha presentat aquest dimecres les obres de construcció d'una nova parada a Santa Perpètua de Mogoda

Antiga estació de Rodalies a Castellarnau, a Sabadell
Antiga estació de Rodalies a Castellarnau, a Sabadell | Albert Segura
Redacció
07 de juny del 2018
Actualitzat a les 11:30h
Renfe descarta a curt termini construir una nova estació de Rodalies de Catalunya a l'alçada del barri de Can Llong. Així ho han confirmat fonts de la companyia a NacióSabadell, que asseguren que en es pugui crear aquesta infraestructura en els propers mesos. Pel que fa al tren directe que l'Ajuntament ha reclamat per unir Sabadell amb l'Aeroport del Prat, Renfe apunta que la responsabilitat per determinar si es duu a terme depèn de la Generalitat.

La parada a Can Llong és llargament reivindicada, sobretot per l'increment poblacional que ha experimentat aquesta zona de la ciutat en els darrers anys. De fet, l'espai on podria ubicar-se compta amb una primera urbanització ja feta, amb espai d'aparcament per a vehicles.

D'aquesta manera, es donaria servei a aquest indret amb una parada ja inclosa en el Pla d'Infraestructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona fins al 2015 del Ministeri de Foment d'Espanya. De fet, es troba a prop de l'antiga estació de Castellarnau, inoperativa des de fa anys. 

Renfe, d'altra banda, assegura que pel que fa a la petició de l'alcalde de Sabadell, Maties Serracant, de crear un un tren directe que enllaci la ciutat amb l'Aeroport del Prat, declinen qualsevol capacitat de decisió al respecte, donat que les competències de programació depenen exclusivament de la Generalitat.

Nova parada a Santa Perpètua

On sí que hi haurà una nova estació és a Santa Perpètua de la Mogoda, on avui s'ha presentat el projecte de construcció de la parada, que s'ubicarà a la línia R8 de Rodalies de Catalunya, i que uneix Granollers Centre amb Martorell passant per Cerdanyola Universitat. Es tracta d'una llarga reivindicació, i que es va posar sobre la taula amb la posada en servei de la línia, l'any 2011, per donar servei a una sèrie d'urbanitzacions properes a les vies del tren

Aquestes actuacions han de disposar d'un pressupost de 2.529.882 euros i tindran un termini d'execució de 9 mesos, donant cobertura a una zona de la localitat vallesana on s'havia reivindicat la instal·lació d'una parada. La previsió és que les obres comencin entre finals d'any i inici de 2019.

Actualment Santa Perpètua compta amb una estació de rodalies situada a la línia R3 que permet enllaçar la població amb Barcelona en un temps de viatge de 16 minuts, però amb la nova estació es donarà servei a la zona de la Granja Soldevilla i els barris de Terrablanca i Can Folguera.

Les actuacions previstes en el projecte per a la construcció de la futura estació inclouen un nou edifici de viatgers on a la zona de vestíbul s'ubicarà el Punt d'Atenció al Viatger, així com màquines autovenda i control d'accessos. De la mateixa manera, s'habilitarà un pas inferior de connexió entre andanes, a més dels sistemes d'informació corresponents, s'urbanitzaran els accessos i s'instal·laran ascensors. 
 

Recreació de la nova estació de Santa Perpètua de Mogoda. Foto: Renfe