Les 5 claus del renovat «Diari de Sabadell»

Torna als quioscos després del canvi de propietat

Capçalera del 'Diari de Sabadell'
Capçalera del 'Diari de Sabadell' | Albert Segura
Redacció
10 d'abril del 2018
Actualitzat a les 16:02h
El Diari de Sabadell ha tornat aquest dimarts als quioscos, després d'un punt i a part amb la venda de la capçalera a Novapress Edicions. Què aporta la nova propietat al producte i què hi podem veure a les seves pàgines? Ho repassem en cinc punts clau:


Nous editors 

L’advocat i periodista Marc Basté i l’empresari i inversor Leo Torrecilla han adquirit la capçalera del diari per un import de 60.000 euros. Es tracta d’una compra molt per sota dels 300.000 euros que es demanaven inicialment per la seva venda, i que no està vinculada a l'antiga redacció física, motiu pel qual la nova s'ha instal·lat de manera provisional en un espai de coworking fins que els redactors no es mudin a la redacció definitiva, que se situarà al centre de Sabadell.

Basté explica en el seu article d’opinió al diari d’aquest dimarts que ell mateix va ser becari del Diari de Sabadell fa un grapat d’anys, i que va conèixer la notícia del seu tancament mentre era a l’Argentina, on hi pilotava una iniciativa periodística. Agafa les regnes del diari, diu, amb “respecte i gratitud”. 


Redacció

Amb el final de l’anterior etapa s’ha liquidat la plantilla que fins ara conformava la redacció del carrer Sant Quirze, però es mantenen noms com el del periodista esportiu Pere Figueras o el fotògraf Lluís Franco. També s’han fitxat periodistes que anteriorment havien format part d’equips d’altres mitjans locals, com Aleix Pujadas (iSabadell) o Mireia Prat (Ràdio Sabadell), així com la periodista Pilar Armengol, que ja va col·laborar amb el diari en l’anterior etapa. 

La intenció és fer créixer la plantilla, a l’espera d’integrar un director o directora que, segons va explicar Basté en una entrevista a Ràdio Sabadell, no té per què ser veí de la ciutat ni un nom mediàtic.


Català

La nova edició aposta clarament per un diari fet íntegrament en català, d’acord amb el primer número publicat aquest dimarts. Així s’opta per separar les notícies de manera lingüística. 

Es manté, però, una doble oferta en els mots encreuats, tant en català com en castellà.


Maquetació

La disposició de portada i continguts és calcada a la que oferia el diari fins el 29 de març, dia en què es va publicar el darrer número, el 9.308, sota la propietat de Vallesana de Publicacions. Ara, amb el comptador a zero amb un nou número 1 sota Novapress Edicions, es manté la maqueta. 

L’objectiu, però, és fer una reformulació a mitjà termini, amb una imatge més dinàmica i adaptada a les tendències actuals dels diaris que s’editen en paper.


Voluntat de ser digitals

Fins ara, la presència del Diari de Sabadell a la xarxa ha estat merament anecdòtica, amb la mirada posada en el paper com a puntal del negoci. Així, la versió en línia quedava relegada en un àmbit secundari, on únicament es projectaven les notícies del paper en format web sense variacions en la disposició del text.

La intenció és integrar el diari a les rutines multimèdia, motiu pel qual s’aposta per persones que ja han tingut experiència en l’àmbit digital, de manera que l’edició web guanyarà pes amb el pas dels mesos. El propi Torrecilla explica en un article d’opinió que la intenció passa per captar l’atenció dels més joves a les plataformes digitals, per ser “font creïble i eficient”.

D’entrada, el proper 23 d’abril, Sant Jordi, es farà la presentació oficial del renovat mitjà.