Surt el primer metro vallesà en direcció a Panamà

S'ha fabricat a la planta d'Alstom

El tren panameny, a Santa Perpètua de Mogoda
El tren panameny, a Santa Perpètua de Mogoda | Alstom
Redacció
29 de març del 2018
Alstom ha començat l'enviament dels nous trens per a la Línia 2 del Metro de Panamà. El primer dels 21 trens, de 5 cotxes cadascun, i que es fabricaran a Santa Perpètua de Mogoda ha sortit de la planta vallesana amb destinació al port de Tarragona, des d'on salparà cap a Panamà.

La fàbrica de Santa Perpètua es va encarregar també de la fabricació dels 20 trens de 3 cotxes que circulen actualment per la línia 1 del metro panameny, inaugurada el 2014. Així mateix, actualment a la planta s'estan també fabricant i lliurant 70 cotxes addicionals que permetran ampliar la flota actual de la Línia 1 fins als 26 trens de 5 cotxes.

El subministrament dels trens forma part d'un contracte global adjudicat en 2015 a un consorci liderat per Alstom per subministrar un sistema de metre integrat per la Línia 2 de la ciutat de Panamà. El valor del contracte per Alstom arriba als 300 milions d'euros, incloent el material rodant, les subestacions de tracció (inclosa una subestació reversible Hesop), i el sistema de senyalització CBTC1 Urbalis d'Alstom.

La ciutat de Panamà, amb 1,7 milions d'habitants, és el centre financer i una de les urbs més dinàmiques i modernes de Centreamèrica. La nova línia metropolitana de Panamà, que s'inaugurarà el 2019, tindrà una extensió de 21 quilòmetres i comptarà amb 16 estacions. Es tractarà d'una línia elevada, capaç de transportar 40.000 passatgers per hora i direcció entre San Miguelito i Nuevo Tocumen, a l'est de la ciutat. La línia 2 connectarà amb l'actual línia 1, en servei des d'abril de 2014, i també equipada per Alstom. Amb la incorporació d'aquesta segona línia, la xarxa de metro de la ciutat de Panamà arribarà a una extensió de 37 quilòmetres.