El Servei d'Urgències i Emergències Socials incrementa en un 12,5% el nombre d'atencions a Sabadell

Ha fet un total de 1.848 atencions a 1.030 persones durant el 2017

Redacció
06 de març del 2018
El Servei d’Urgències i Emergències Socials (SUES) va incrementar en un 12,5% les visites el 2017 respecte a l’any anterior. El Servei ha fet un total de 1.848 atencions a persones en el seu segon any de funcionament. D’aquestes, 834 van ser servei de primera acollida, és a dir, informació puntual, derivació a d’altres serveis i orientació sobre recursos existents.

Les primeres visites no corresponen en tots els casos a urgències, però sí a la necessitat prioritària que té la persona de ser atesa. La resta, 1.014 persones, van ser atencions d’urgència i gestions diverses.

El servei es va inaugurar el 29 de febrer 2016 amb la voluntat de fer front eficaçment a les urgències i emergències de la ciutat, donant suport als serveis socials que es troben ubicats a tot el territori de Sabadell, per tal que es poguessin reduir les llistes d’espera de primeres atencions i urgències, al temps que concentrar-se en els processos de millora i suport a les situacions familiars que requereixen intervenció social duradora.

“Les dades d’aquest dos primers anys, des de la creació del servei, evidencien la consolidació i l’increment de les visites al SUES, que s’ha convertit en un espai bàsic d’acollida per als veïns i veïnes que es troben en una situació d’emergència de caràcter social. Alhora, ens ajuda ha reduir la llista d’espera als Serveis Socials Bàsics, racionalitzant la intervenció i millorant el servei que donen els nostres professionals”, explica el regidor d’Acció Social, Gabriel Fernàndez.

Problemes econòmics, primera demanda

Els problemes econòmics són la primera demanda de les atencions (403), seguides de les relacionades amb la problemàtica d’habitatge (395), persones sense llar (256), i desnonaments imminents (144). Altres problemàtiques detectades tenen a veure amb famílies refugiades, gent gran en situació d’alta fragilitat, problemàtiques relacionades amb la infància i adolescència o amb malalties mentals.

La majoria de les atencions que han arribat al SUES han estat per iniciativa pròpia, 1.143. La resta provenen principalment de les entitats socials, serveis socials, l’Hospital
Taulí i agents de seguretat, respectivament  Amb la posada en marxa del SUES, l’Ajuntament de Sabadell va destinar un equip tècnic en exclusiva a l’atenció i resposta a les urgències i emergències socials, com també altres tècnics que treballen en projectes relacionats amb situacions greus de pobresa i exclusió: Rebost Solidari projectes col·laterals com el Merc@punt dels Merinals, Sensellarisme i Pobresa Energètica.