El nou model de Seat es dirà Tarraco

El director de la marca ho ha afirmat aquest dilluns i el representant de SEAT a Tarragona i l'alcalde ho han confirmat aquesta tarda

El nou SEAT Tarraco
El nou SEAT Tarraco | SEAT
19 de febrer del 2018
Actualitzat a les 21:50h
Ara ja es pot dir ben alt que el nou vehicle de SEAT es dirà Tarraco. El president de la marca, Luca de Mea, ho ha fet oficial durant una reunió amb la resta de finalistes que al final s'han quedat a les portes de poder posar nom al nou model SUV. Està previst que surti al mercat abans de finals d'any. El nou cotxe medirà 4,70 metres de longitud i disposarà de versions de 5 i 7 places. Es fabricarà a la ciutat alemanya de Wolfsburg i no a la planta de Martorell, d'on n'ha sortit el disseny. 

Segons la marca, la filtració de la revista alemanya Auto Motor und Sport ha empès Seat a confirmar el Tarraco. La intenció era fer-ho durant la celebració del Mobile World Congress a Barcelona, que tindrà lloc la setmana vinent.

Orgull i campanya publicitària "impagable"

Aquesta tarda, l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha tret pit de la victòria de Tarraco en el concurs obert. El batlle ha destacat que "és un orgull" per la ciutat i ha confirmat que "serem presents en la presentació a Frankfurt" del nou vehicle de la marca amb seu a Martorell.

El gerent de l’empresa comercialitzadora dels automòbils SEAT a Tarragona, Josep Maria Barberà, ha explicat que la decisió de dir el guanyador del nom s'havia ajornat per "temes de comunicació" i ha destacat que el topònim de Tarraco "és molt potent".

Ballesteros, que s'ha mostrat visiblement satisfet i orgullós de l'èxit aconseguit, a través dels vots de gent d'arreu del món, ha dit que anar darrere una marca com SEAT i "col·locar-li el teu territori poques ciutats ho poden aconseguir i de catalana, cap". El mateix alcalde ha destacat que “és una campanya promocional mundial excel·lent i impagable per a la nostra ciutat, que el nou Seat porti el nom de Tarraco" i ha dit que "quan Tarragona s’ho proposa aconsegueix allò que vol i  ens hem de sentir molt orgullosos, doncs aquesta és una gran oportunitat per exportar la marca Tarragona”.
 

Josep Fèlix Ballesteros i Josep Maria Barberà aquesta tarda en roda de premsa Foto: Aj. de Tarragona


El procés del "Tarraco"

SEAT va anunciar que, com sempre, utilitzaria una ciutat, poble o monument per denominar el nou cotxe i va obrir una votació popular. La marca va reduir la llista de 9 candidats a 4, deixant fora Aran i Abrera, però a la vegada llançant el topònim llatí de la zona de Tarragona cap a la gran final, juntament amb Aranda, Àvila i Alborán.

Les propostes havien superat tres rondes diferents definides per SEAT en què han participat experts de la companyia, així com una agència externa de naming i una de propietat industrial i intel·lectual.

En total, han estat més de 130 mil persones de més de 100 països diferents les que ha participat en aquest concurs obert de SEAT per poder posar nom al nou SUV.