L'Aeroport de Sabadell obre les seves portes a la ciutat

La mostra ha exhibit un F4 Phantom o un North American T6 Texan, que va servir per entrenar durant la Segona Guerra Mundial

per Maria Belmez, Aeroport de Sabadell | 22 de juny de 2015 a les 07:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 22 de juny de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Un dels avions exposats a l'Aeroport de Sabadell. Foto: Maria Belmez


Els ciutadans que aquest diumenge s'ha acostat a l'Aeroport de Sabadell han pogut veure, tocar i pujar a avions històrics. L'aeròdrom vallesà ha celebrat una jornada de portes obertes que també ha comptat amb una exhibició de cotxes JMD i exhibicions de vol. Entre els avions que s'han pogut veure hi havia un F4 Phantom o un North American T6 Texan, que va ser un avió entrenador durant la Segona Guerra Mundial. El director del Parc Aeronàutic de Catalunya (PAC), Domingo Jaumeandreu, ha explicat a l'ACN que la voluntat és apropar aquestes aeronaus històriques a la ciutadania i ha destacat que encara es poden veure gràcies al treball de restauració que es fa des del PAC amb tallers i voluntaris.


Els visitants han pogut veure una exposició estàtica d'aeronaus entre les que hi havia un Antonov 2, un F4 Phantom o un North Americant T6 Texan. El públic que s'ha acostat fins a l'aeròdrom, principalment famílies, ha pogut pujar a les cabines d'algunes d'aquestes aeronaus i entrar al seu interior en el cas dels més grans. Al costat d'aquesta mostra estàtica n'hi havia una segona amb un centenar de cotxes Honda i JMD, preparats a l'estil japonès. 

Jaumandreu ha explicat que la jornada de portes obertes es fa tant a la primavera com a la tardor amb l'objectiu de "donar l'oportunitat al públic de poder veure avions clàssics, restaurats i volats per voluntaris". Ha afirmat que l'Aeroport de Sabadell està molt a prop de la ciutat però ha destacat que els nens i les famílies només poden de veure i tocar aquest tipus d'aeronaus en una jornada com la d'aquest diumenge.


El director del PAC ha incidit en la importància que es puguin veure aquest tipus d'avions ja que formen part del patrimoni aeronàutic de Catalunya i ha posat en valor que si això és possible és gràcies a la restauració que es fa des dels tallers de l'escola d'estudiants i els voluntaris. El PAC compta amb un total de 10 avions en condicions per ser enlairats i fins a 30 entre els que estan en procés de restauració.

El pilot Daniel Ventura ha compartit aquesta visió i ha explicat a l'ACN que el que s'ha exposat són avions que tenen 40 o 50 anys i que l'objectiu és "mantenir viva l'herència de l'aviació catalana", al mateix temps que ha recordat que Catalunya va ser pionera en aviació. En aquest sentit, ha explicat que alguns d'aquests avions volen des dels anys 30 a Sabadell.

Ventura, pilot d'avions d'acrobàcia entre d'altres, ha explicat que pilotar aquest tipus d'avions és diferent als més moderns pel fet que actualment les aeronaus són "més fàcils de volar" mentre que aquests antics són "més exigents". Durant la jornada, els visitants també han pogut gaudir d'una petita exhibició de vol. Entre d'altres, s'han enlairat un Acrobat, pilotat per Ventura, i un Bücker Jungmann. 

 

Participació