reacció

Smatsa replica que s’han manipulat dades i que es troba «enmig del debat polític»

L'empresa concessionària defensa la legalitat i el compliment contractual | Carrega contra el consistori pel canvi de criteris en l'acusació en el període d'un any

per Redacció, 25 de gener de 2018 a les 11:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 25 de gener de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’obertura de cinc expedientes a l’empresa concessionària del servei de neteja viària i la recollida d’escombraries, Smatsa, per incommpliment contractual i un sobrecost del servei, anunciats per l’alcalde Maties Serracant, ja té resposta de la companyia. En un comunicat, ha defensat que s’han manipulat les dades i que la companyia s’ha trobat “enmig del debat polític” i, a més, “sense tenir cap opció de posar damunt la taula les seves consideracions” i per això no vol que “es converteixi en una plataforma mediàtica de caràcter polític”.
 

Smatsa ha remarcat que això “perjudica la seva imatge”. Ha puntualitzat que, a diferència de fa un any, quan el consistori va denunciar un sobrecost de 6,5 milions d’euros, ara s’ha reduït gairebé a la meitat. “La novetat és que ara no es parla de costos indeguts, sinó de quantitats abonades per al pagament d’uns serveis en detriment d’uns altres”, ha subratllat.
 

Una modificació de criteris que l’empresa concessionària ha volgut destacar i ha recordat que ja es va defensar “amb xifres i dades” del que se’ls acusava. Per això “es canvia radicalment l’objecte de la suposada investigació, donades les nul·les possibilitats de prosseguir amb la línia llavors iniciada”, ha justificat.
 
La companyia ha defensat que “en tot moment” han complert “les obligacions del contracte, havent-se prestat els serveis d’acord amb els requisits derivats dels plecs de condicions”, així com adaptant-se a “requeriments específics” per la pròpia evolució de la ciutat des del inici de la concessió. Smatsa ha volgut deixar clar que “el compromís” amb la ciutat i els seus habitants “per prestar el millor servei possible, com ve fent des de l’1 de març de 1976”.

 

Participació