Novetats al voltant de Leroy Merlin

L'objectiu passa per crear un nou negoci amb diferents formats comercials

Nació Sabadell
12 de gener del 2018
Treballadors del Leroy Merlin de Sabadell
Treballadors del Leroy Merlin de Sabadell | Lluís Vilaró
Leroy Merlin i AKI, companyies dedicades en el condicionament de la llar, s'uniran sota una única estructura empresarial. L'objectiu és consolidar el seu posicionament en el seu àmbit, fet que possibilitarà un model multiformat enfocat al client.

Aquesta nova estructura empresarial d'adaptar els formats comercials a les diferents realitats i necessitats dels consumidors. Així, es comptarà tant amb botigues de proximitat en petit format com amb grans superfícies comercials. Igualment es continuarà reforçant la transformació digital per acompanyar els consumidors a través d'una experiència omnicanal única.
 
Segons Ignacio Sánchez Villares, director general de Leroy Merlin Espanya, es tracta de "la unió de dues companyies líders amb un gran coneixement i experiència en el sector. AKI aporta la polivalència, l'agilitat i un concepte de proximitat. Per la seva banda, Leroy Merlin aporta la seva experiència en el sector, el desenvolupament de projectes i la solidesa de la seva aposta omnicanal".
 
Frédéric Capdeville, director general d'AKI Espanya ha afirmat que "el procés d'integració és fidel als valors que compartim: la co-creació i l'esperit col·laboratiu, les nostres formes de treballar són complementàries, portem anys compartint coneixement i generant sinergies".
 
Com a primers passos de la integració, de març a setembre de 2018 es realitzaran tres projectes pilot a les botigues AKI de Colmenar, Talavera i Figueres. En què es provaran conceptes comercials construïts a partir de l'experiència d'ambdues empreses. Segons el pla previst, el 2019, Leroy Merlin i AKI s'integraran en una única estructura social i s'accelerarà la transformació del parc de botigues existents cap als nous formats, pla que està previst es completi el 2020.

A més, des del segon trimestre 2018 totes les noves obertures es desenvoluparan de forma conjunta. Pel que fa a la marca, s'està treballant una plataforma de marca comercial que respongui a les particularitats dels diferents formats i que s'anunciarà més endavant.