Adif reforçarà la seguretat a les vies de Montcada i Reixac mentre no executa el seu soterrament

L’ens gestor i l’Ajuntament acorden les noves mesures que amplien el seu àmbit d’actuació a les diferents vies que creuen la ciutat

Reunió entre Ajuntament de Montcada i Adif feta aquest dimarts
Reunió entre Ajuntament de Montcada i Adif feta aquest dimarts | Albert Segura
24 d'octubre del 2017
Actualitzat a les 14:54h
L’ens gestor d’infraestructures Adif i l’Ajuntament de Montcada i Reixac han acordat ampliar les mesures de seguretat i protecció al voltant de les vies que creuen el municipi vallesà mentre no es fan els treballs per soterrar la línia R2 al seu pas pel municipi. Així ho han establert en una reunió celebrada al consistori vallesà els representants de les dues parts, on hi han pres part l’alcaldessa, Laura Campos, i el president d’Adif, Juan Bravo. D’aquesta manera, s’ha decidit incrementar el nombre de tanques perimetrals en diverses línies, així com augmentar la seguretat en els dos passos a nivell del centre de la localitat.

La reunió s’ha celebrat després que el el govern de l'Estat va fer públic el passar 13 d’octubre a través del Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) la licitació de la redacció de l’estudi informatiu, el projecte bàsic i el constructiu del soterrament de la línia R2 al seu pas per Montcada. Amb un pressupost de 3.566.436,14 euros, els estudis estaran a licitació fins el 21 de novembre, s’adjudicaran el 5 de desembre, i el termini d’execució és de 21 mesos. Les obres es preveu que puguin iniciar-se al primer semestre de 2020, i tindran un termini d'execució de 36 mesos. 

Mentre això no passa, però, Adif i Ajuntament han acordat impulsar una sèrie de mesures per incrementar la seguretat al voltant de les vies, on ja hi han perdut la vida 170 persones atropellades per trens al llarg de la història. “S’ha decidit adequar l’espai a normativa i ampliar la zona destinada al pas de vianants, volem tenir els projectes fets a finals d’any i que es puguin executar al llarg de 2018”, ha explicat Bravo, que ha destacat que no afectarà ni al trànsit de trens, ni de vehicles ni de persones.

De la mateixa manera, s’ha descartat el sistema de doble barrera als passos a nivell, donat que podien posar en risc els vehicles que de manera fortuïta quedessin dins de l’espai de vies un cop baixades, i s’ha apostat per incrementar el nombre de tanques perimetrals. “Es tracta de no canviar les tanques del centre que compten amb peus de formigó, sinó adequar-les per tenir més metres de tanques noves en punts negres com ho podrien ser l’entorn de l’escola Font Freda, el pas de la R3 a Masrampinyo i aprofitar el que ja tenim fet”, ha afegit Campos.

D’altra banda, també s’ha acordat millorar la senyalització i repintar els espais destinats als vianants, així com adaptar noves senyals acústiques a la zona de barreres per fer més complicat que la gent creui quan estan baixades.