SEGURETAT VIAL

Els ciclistes demanen que se'ls tingui en compte en la millora de la carretera de Castellar

L’associació BiciTerrassa Club (BiTer) considera que el projecte per millorar la C-1415a és "una oportunitat per guanyar-hi tots"

per Redacció, 29 de juliol de 2017 a les 14:00 |
Un ciclista circulant pel carril bici | Adrià Costa
Aquesta informació es va publicar originalment el 29 de juliol de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els ciclistes formen part de l'estampa habitual a la carretera que uneix Terrassa amb Castellar del Vallès i Sentmenat. És una de les rutes més freqüentades de la comarca del Vallès Occidental per les seves connexions amb un ampli reguitzell d'itineraris al voltant del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

L'associació BiciTerrassa Club (BiTer) ha expressat a través d'un comunicat que el projecte del Departament d'Interior per millorar la seguretat viària de la carretera C-1415a és "una oportunitat en la qual podem guanyar tots". Així, l'agrupació ciclista demana al govern de la Generalitat de Catalunya que vagi més enllà en el seu pla de mesures, que compta amb un pressupost de gairebé dos milions i mig d'euros i contempla millores del ferm, accessos i zones d'aparcament, revisió de la senyalització i la remodelació de cruïlles, entre d'altres.

 

BiTer proposa tres mesures que considera indispensables per garantir la seguretat dels ciclistes i, alhora, "millorar considerablement la fluïdesa de trànsit de vehicles de motor". En primer lloc, sol·licita la construcció d'un carril bici segregat de 1.600 metres que uneixi la rotonda del polígon Can Petit de Terrassa amb la cruïlla de la C-1415a amb la BV-1248. Això, diuen, permetrà connectar el futur carril bici de Sabadell a Matadepera (anunciat recentment per la Diputació de Barcelona) i l'accés a l'anomenada Anella Verda per la Masia de Mossèn Homs.


D'altra banda, consideren de vital importància "guanyar voral allà on es pugui". Asseguren que hi ha llocs on és possible corregir el fet que no es tingués en compte la bicicleta que es va fer aquesta carretera. "Hi ha espai per fer-ho, sigui perquè hi ha terreny suficient o perquè les baranes estan a tocar de la calçada", apunten.

Per últim, l'associació reclama que es limiti la col·locació de baranes protectores (també conegudes com a quitamiedos) a aquells llocs on realment faci falta, com en corbes amb forts desnivells o en un barranc. Així, exigeixen també que els equipaments no tinguin elements tallants, els quals suposen un risc extremadament elevat per la integritat física dels ciclistes en cas de caure.

 

Participació