15 nous trens en els propers anys per nodrir la línia de FGC al Vallès

El Govern s'ha fixat com a objectiu principal fer front a l'increment de demanda que s'ha produït pels perllongaments de Terrassa i Sabadell | No hi ha cap data concreta, però ja ha entrat en vigor el contracte financer que ha de permetre aquest tipus d'inversions a FGC fins al 2021

Vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya | Adrià Costa
Sergi Ambudio
27 de juliol del 2017
La línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya comptarà amb 15 nous trens en un període màxim de cinc anys. Així ho ha garantit el Govern amb l'aprovació del Contracte Programa, que permet a l'empresa pública fer front a les inversions i explotacions previstes. Entre els objectius estratègics que es fixa l'administració fins al 2021, hi ha la voluntat de nodrir la línia de la comarca vallesana davant l'increment de demanda que hi ha hagut en els darrers mesos fruit dels perllongaments de Terrassa i Sabadell.

D'aquesta manera, l'administració pretén donar resposta a les queixes dels usuaris des que van entrar en funcionament les estacions Vallparadís - Universitat, Terrassa Estació del Nord i Terrassa Nacions Unides. Des de diversos sectors han denunciat reiteradament que l'increment del nombre de passatgers no ha anat acompanyat d'un augment del nombre de trens. Un fet que ha provocat aglomeracions recurrents a les hores punta.

El contracte programa és, juntament amb el pla d'actuació empresarial, l'instrument econòmic de gestió que vetlla pel compliment dels criteris de rendibilitat, eficiència i productivitat que regeixen FGC. Les aportacions econòmiques recollides en el contracte programa amb la Generalitat per al proper període són de 185,05 milions d'euros per al 2017, 187,9 milions per al 2018, 185,1 milions per al 2019, 161,7 milions per al 2020 i 152,8 milions per al 2021.