Sabadell actua contra l'abandonament escolar prematur barrejant universitaris i estudiants de secundària

És una iniciativa emmarcada dins el nou Pla Educatiu d’Entorn

Redacció
19 de juny del 2017
Actualitzat el 20 de juny a les 11:32h
Aquest curs, que ja acaba, s'ha dut a terme a la zona nord de Sabadell una iniciativa original per lluitar contra l'abandonament escolar prematur. Així com també, fomentar l'equitat i l'èxit educatiu. Es tracta de joves universitaris que acompanyen alumnes d’ESO amb l’objectiu que continuïn estudiant, anomenat Mentoria Social, impulsat per l’Ajuntament, la Fundació Autònoma Solidària (FAS) i el grup EMIGRA de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).  

Ha estat a l’Institut Jonqueres i que ha comptat amb una aportació municipal de 17.250 euros. Així, un estudiant universitari actua com a guia d’un alumne d’ESO per proporcionar-li suport i acompanyament perquè continuï estudiant i afavorir així processos d'inclusió educativa i social.

El regidor d’Acció Social, Gabriel Fernàndez, “busquem, a través d’experiències de mentoria, potenciar referents positius, fomentant l’èxit educatiu dels nostres joves i animant-los a continuar amb els seus itineraris formatius, ja que allà és troba la clau per tenir les millors oportunitats a la vida”.

Suport emocional

En aquest projecte es posa especial èmfasi en el suport emocional, fomentant la seva autoconfiança, les seves competències relacionals, la motivació cap als estudis i la visualització d’un projecte personal de futur. D’altra banda, els estudiants universitaris incideixen en una millora del seu entorn, promovent el seu compromís amb la comunitat. Precisament, la selecció d'aquests s'ha fet en coordinació entre el consistori i l'institut, a més la FAS n'ha fet una selecció.

Mentora Social és un projecte més que des de finals del curs passat l'Ajuntament ha impulsat a la zona del nord, en el marc del nou Pla Educatiu d’Entorn (PEE). També hi ha contemplades d'accions com la introducció d’un auxiliar nadiu de parla anglesa als instituts; la participació de les escoles Floresta i Calvet d’Estrella al programa Lecxit, impulsat per la Fundació Jaume Bofill i l’Ajuntament i que treballa per al desenvolupament de la comprensió lectora per aconseguir un bon rendiment escolar en totes les matèries i tallers de teatre, coral i guitarra als centres Sant Julià i Calvet d’Estrella, entre moltes d'altres.