​Tret de sortida a l'elaboració del Pla de mobilitat dels Vallessos

El document hauria d'estar signat a finals d'any i fer una primera aprovació el 2018 | L'alcalde de Sabadell espera que doni "evidències" de la innecessària construcció del Quart Cinturó

El dos presidents dels consells comarcals dels Vallesos, David Ricart i Ignasi Giménez, amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull
El dos presidents dels consells comarcals dels Vallesos, David Ricart i Ignasi Giménez, amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull | CCVOC
Redacció
21 d'abril del 2017
Actualitzat el 30 d'abril a les 22:38h
Aquest divendres els municipis del Vallès Oriental i Occidental han començat l'elaboració del Pla de Mobilitat dels Vallesos que han de definir les infraestructures i els serveis de mobilitat que necessiten. Una trobada que ha comptat amb la presència dels presidents del dos consells comarcals, Ignasi Giménez (Occidental) i David Ricart (Oriental), i presidida pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull.
 
Rull ha fixat tres objectius: analitzar la mobilitat i com afecta a les diverses infraestructures ja planificades, abordar el transvasament global de passatgers i mercaderies i analitzar l'efecte que pot suposar el corredor del Mediterrani. En aquest sentit, ha apuntat la descongestió de l'AP7 - B30.
 
El conseller ha explicat que feta la "diagnosi compartida" es podran "dibuixar les infraestructures de mobilitat que els dos Vallesos necessiten i que aquest dibuix sigui estable". Per això ha dit "pensar en gran", però sense oblidar "el factor ambiental" i "el territori".

No al Quart Cinturó

L'alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, ha remarcat que és un Pla que comença "sense apriorismes" i, per tant, "no contempla cap de les vies com a necessàries". Per exemple, el Quart Cinturó i que gràcies aquest projecte es veuran "quines són les necessitats reals de la comarca i a partir d'aquí quines són les infraestructures que calen".
 
En aquest sentit, Fernàndez ha dit que donarà "evidències" que no és necessària una via com aquesta. També ha avançat que el document detectarà "la mancança de connectivitat ferroviària" entre els dos Vallesos. Per això, el president del Consell Comarcal del Vallès Occidental, Ignasi Giménez, espera "grans pactes que ens permetin redreçar la situació que creiem que és injusta pel nostre territori”. 
 
La idea és que el Pla estigui redactat a finals de 2017 i que es pugui fer l'aprovació inicial a principis de 2018 amb un horitzó el 2026. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha sol·licitat als consells comarcals la creació de tres grups de treball que permetin la participació dels diferents actors. Així, s'han creat els comitès estratègic, social i tècnic.