Sabadell vol situar-se en el mapa turístic del país

La ciutat prepara un Pla Estratègic de Turisme per definir el model de ciutat

Redacció
21 de març del 2017
Actualitzat a les 16:10h
La ciutat de Sabadell ha començat a treballar en l'elaboració d'un Pla Estratègic de Turisme per definir el model que més encaixa a la capital vallesana. L'Ajuntament, conjuntament amb la Diputació de Barcelona, ​​està impulsant l'elaboració d'aquesta eina que ha de permetre definir els principis bàsics del model turístic de la ciutat a mig termini i les directrius a llarg termini.

La base del pla ha de ser una diagnosi participada, no només per l'Ajuntament i la Diputació, sinó també pel Consorci de Turisme del Vallès Occidental, així com pels diferents agents dels sectors de l'hostaleria, la restauració, la cultura, l' esport, l'empresa o el comerç, entre d'altres. Aquest matí s'ha presentat públicament l'inici dels treballs del Pla Estratègic, davant la ciutat i les entitats de la localitat per tal d'establir els paràmetres inicials del procés.

El procés del Pla Estratègic de Turisme es va iniciar a finals del 2016 amb una fase preliminar de disseny, durant la qual es va contactar amb els interlocutors principals turístics de la ciutat i de la comarca per poder iniciar un diagnòstic. Aquesta fase, que s'allargarà fins a principis d'estiu, té com a premissa detectar els reptes derivats de l'activitat turística a través de diversos espais i taules de participació sectorial.

La fase de propostes, que es desenvoluparà entre els mesos de juny i setembre, servirà per definir els objectius estratègics de la política municipal, debatre les propostes recollides en matèria de turisme i redactar el document d'actuació que serveixi de guia al Govern municipal.