1 de 10

Un estudi confirma que el soterrament de les vies a Montcada podria costar la meitat del previst

L'estudi de Barcelona Regional situa el cost en 200 MEUR | L’estudi preliminar simplifica notablement el procés constructiu

La presentació de l'estudi s'ha fet a Montcada | Ajuntament de Montcada
per Redacció, 8 de març de 2017 a les 16:23 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 8 de març de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’estudi preliminar encarregat pels consistoris de Montcada i Reixac i Barcelona a l'agència de desenvolupament urbà Barcelona Regional (BR) demostra que el projecte del soterrament de la línia ferroviària de França al seu pas pel municipi es podria fer per 200 milions d’euros, la meitat dels 400 milions previstos inicialment pels projectes del 2009 del Ministeri de Foment. Així ho han assegurat en la presentació que s'ha fet a Montcada en el marc de les jornades que se celebren aquesta setmana per abordar l'obra a la ciutat.

L’estudi preliminar simplifica notablement el procés constructiu i, per tant, el temps d'actuació i el cost econòmic del soterrament. "L’elevat cost econòmic del projecte ja no pot ser cap excusa per al Ministeri de Foment per no fer les obres de soterrament de l’R2 perquè es redueix a la meitat", assenyala l'alcaldessa de Montcada, Laura Campos.


L’estudi, que va presentar l’Ajuntament al Ministeri de Foment i Adif en la reunió del passat 1 de març a Madrid, aporta grans modificacions al projecte inicial com fer tota l’actuació amb un sistema constructiu entre pantalles a cel obert, que permet soterrar a una mínima profunditat i no utilitzar tuneladora, i crear una única via provisional de tren que es mantindria durant tota l'execució. Així, s'evita el seu desviament per trams com estava pensat i alliberant tota l'àrea de treball.

A més, l’estudi contempla el pas del túnel entre els pilars sota l’autopista C-33 a Pla d’en Coll, sense desviar el traçat de les vies, i la construcció d’una nova estació amb vestíbul a peu de carrer i andana central, que permet estalviar en ascensors i escales mecàniques.

 

Participació