Alstom nomena nou director per a la planta vallesana

Miguel Ángel Martín Luis agafa les regnes a Santa Perpètua de Mogoda

Miguel Ángel Martín, nou director d'Alstom a Santa Perpètua
Miguel Ángel Martín, nou director d'Alstom a Santa Perpètua | Alstom
Redacció
21 de febrer del 2017
Actualitzat a les 9:46h
L'empresa Alstom ha anunciat el nomenament de Miguel Ángel Martín Luis com a director del centre industrial d'Alstom a Santa Perpètua de Mogoda, dedicat a la fabricació de tot tipus de trens. Amb 23 anys d'experiència en el sector ferroviari, Martín assumeix la direcció de la fàbrica després d'haver dirigit, durant els últims anys, diferents unitats de negoci d'Alstom Espanya, especialment a l'àrea de serveis, manteniment i renovació de trens.

Des 2014, ocupava la Direcció General d'Irvia, aliança d'empreses creada per Alstom i Renfe per al manteniment de tot tipus de trens. Nascut a Barcelona, ​​Miguel Ángel Martín, de 47 anys, és Enginyer Mecànic per la Universitat Politècnica de Catalunya i ha cursat estudis de Direcció d'Empresa a l'Institut d'Empresa de Madrid.
 
El Centre Industrial d'Alstom a Santa Perpètua
 
La planta de Santa Perpètua, inaugurada el 1994, és la més moderna del grup a tot Europa i una de les poques plantes d'Alstom capaç de fabricar, en les mateixes instal·lacions, trens d'alta velocitat, regionals, rodalies, metros, tramvies, etc. .
 
Aquest centre industrial ha estat l'encarregat de fabricar tota la gamma de trens d'Alstom que circula per Espanya. De les instal·lacions barcelonines han sortit, entre altres, els trens que van cobrir la línia d'alta velocitat Madrid-Sevilla, les llançadores regionals d'alta velocitat (trens de mitja distància que utilitzen les vies de l'AVE i arriben als 250 km / h), la meitat de les modernes unitats de rodalies Civia, el metro sense conductor de Barcelona i la majoria dels tramvies que circulen pel nostre país.
 
Actualment més del 90% de la producció es dedica a l'exportació, amb projectes a Austràlia, Europa, nord d'Àfrica, Orient Mitjà i Amèrica Llatina. Entre els que estan actualment en curs cal destacar el Metro de Guadalajara (Mèxic), el Metro de Panamà, el Metro de Lima o els tramvies per Sydney i Qatar.