La PAHC exigeix a Acció Social millorar el protocol d’atenció als desnonats

Asseguren que el servei no s’ajusta a les necessitats dels afectats i que el procés és lent | El regidor Gabriel Fernàndez assegura que el govern treballa en aquest sentit i lamenta no tenir més pisos d’acollida

Protesta davant de l'Ajuntament de Sabadell
Protesta davant de l'Ajuntament de Sabadell | Albert Segura
26 de gener del 2017
La Plataforma d’Afectats per la Hipoteca i la Crisi (PAHC) de Sabadell exigeix a les àrees d’Acció Social i Habitatge de l’Ajuntament que millorin el protocol d’atenció a les famílies desnonades en considerar que hi ha una sèrie de mancances que cal resoldre. Per aquest motiu, han demanat una reunió a tres bandes amb els regidors Gabriel Fernàndez i Glòria Rubio, responsables de les dues àrees, per tractar aquestes necessitats. Fernàndez comprèn les peticions, assegura que s’ha treballat i s’està treballant per millorar aquesta atenció i lamenta que l’herència que s’han trobat a l’Ajuntament els deixi amb moltes limitacions.
 
El col·lectiu s’ha concentrat aquest matí davant de l’Ajuntament per reclamar millores en el servei d’atenció als afectats, donat que consideren que no és l’apropiat en molts casos i que el procediment sovint es retarda massa. “Hi ha un problema amb el tracte dels treballadors i tècnics dels Serveis Socials i no trobem suficients les mesures transitòries aplicades, que passen per anar a un hostal durant molt poc temps, d’on se’ls fa fora massa ràpid”, ha explicat Urimari Bustillo en declaracions a NacióSabadell.  
 
En aquest sentit, apunta que hi ha milers de persones afectades, motiu pel qual demanen que es dugui a terme un protocol al respecte per agilitar la tramitació dels casos. Per aquest motiu, demanen una reunió a tres bandes tan aviat com sigui possible.
 
Comprensió i defensa de la feina feta
 
El regidor d’Acció Social, Gabriel Fernàndez, assegura que ja hi ha prevista una reunió amb el col·lectiu de cara al mes que ve, i entén les seves peticions. “Els professionals dels Serveis Socials fan un gran esforç per atendre la situació general en matèria de desnonaments i ocupació, en el cas dels grans tenidors estem treballant amb els bancs”, ha explicat Fernàndez en declaracions a NacióSabadell.
 
En aquest sentit, destaca que l’obertura del SUES ha de servir per agilitar tots els tràmits en matèria d’atenció a l’afectat, però assegura que no es pot actuar sempre de la manera que es voldria. “La gent a vegades demana coses que no tenim o no podem donar, el que cal és preveure la situació habitacional, i això ho fem, però no tenim el número de pisos a l’abast per donar tots els que ens caldria a emergència social”, assenyala.
 
Amb tot, es mostra comprensiu amb les reivindicacions. “Comparteixo les seves reclamacions, però hi ha uns temps en l’administració que són els que són, hi ha un temps perdut que no seria així si s’hagués fet la feia en el seu moment, i ara el govern fem el que podem”, expressa.