Canvis en les línies de busos urbans per millorar la connexió del sud de la ciutat

La reorganització de les línies i els canvis s'aplicaran a partir del gener de l'any que ve | Reus Transport renova la seva aplicació mòbil i introdueix codis QR a les guies

per Redacció , 21 d'octubre de 2014 a les 13:01 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 21 d'octubre de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

La línia 60 és la que va directament del centre de la ciutat a l'hospital. Foto: delCamp.cat


L’empresa municipal de transport urbà, Reus Transport, presenta aquesta temporada diverses novetats amb l’objectiu de millorar la prestació del servei als barris del sud de la ciutat i cobrir les necessitats de Mas Iglésies. Aquestes millores s’aplicaran a partir del gener de 2015 i es fan a partir de la reorganització de línies i dels recursos actuals. Aquests canvis van ser aprovats pel Consell d’administració de Reus Transport el dilluns 13 d’octubre.

 
Així doncs, la modificació més important beneficia la zona de Mas Iglésies i cobreix les necessitats de transport públic del barri amb canvis en el recorregut de la línia 60, que uneix el centre de la ciutat (la plaça de les Oques) amb l’Hospital. Així, a partir del gener de 2015, la L60 canviarà el recorregut actual i, a l’avinguda de President Macià, en comptes de continuar recte fins a l’avinguda de Bellissens, es desviarà per l’interior de Mas Iglésies. El nou recorregut en direcció a l’Hospital començarà al carrer de Jaume Vidal i Alcover, amb parades a l’escola Eduard Toda i l’institut Roseta Mauri, continuarà per l’avinguda de Josep Pla i enllaçarà amb el barri de Sant Josep Obrer a través del carrer del Treball. En els trajectes de l’Hospital al centre, la línia 60 també s’introdueix a Mas Iglésies i passa pel carrer de Maria Aurèlia Capmany, amb l’objectiu de consolidar la prestació de transport urbà al barri. En total, es crearan sis parades noves, que s’adequaran abans de l’entrada en servei del canvi previst per després de Reis. Fins ara els residents d’aquesta zona s’havien de desplaçar fins a l’estació d’autobusos o l’avinguda de Bellissens.


Segons les dades facilitades per l’Ajuntament, la L60 va registrar l’any 2013 més de 240.000 usuaris. Aquests canvis que s’aplicaran a la línia no incrementaran el temps mínim respecte al recorregut actual i això manté la L60 com una línia de connexió ràpida i directa del centre a l’hospital de Sant Joan: la durada del recorregut total de la plaça de les Oques a l’hospital és d’un quart d’hora, aproximadament.

Una altra millora que es posarà en marxa al gener és la modificació d’horaris per connectar de manera eficient la L60 amb L10, que uneix el barri Montserrat amb el barri Gaudí, a la zona de l’estació d’autobusos. Els horaris actuals de les dues línies no afavoreixen la interconnexió i penalitzen els residents de la zona sud-est de la ciutat quan volen arribar a l’hospital amb transport públic, que han d’esperar gairebé un quart d’hora.

 
Les línies 10 i 60 permeten el transbord a l’estació d’autobusos, però cal creuar el carrer (un recorregut de 25 metres) i, a partir del gener, se sincronitzaran els horaris perquè els usuaris de la L10 només hagin d’esperar dos minuts a l’estació d’autobusos per agafar el bus de la L60 i anar fins a l’hospital. Segons Reus Transports, aquests nous horaris de connexió s’informaran bé a les marquesines de la línia 10 i s’està estudiant la proposta d’aplicar també senyalització al paviment entre les parades de l’avinguda de Salou, on es podrà fer el transbord ràpid.
 
A banda d’aquests dos canvis més importants, de cara a l’any que ve Reus Transport també incorpora nous serveis: a la urbanització Pàmies, després d’una prova pilot, es consolidarà una nova parada de la línia 10; a la urbanització del Pinar, a la carretera de Castellvell, s’ha ampliat el servei també els dissabtes i els festius (fins ara només hi arribava la línia 33 els dies feiners), i a l’escola La Vitxeta s’han millorat els accessos perquè el bus de la L32 tenia problemes per maniobrar.
 
Nova versió de l’aplicació mòbil de Reus Transport
 
La primera versió de l’aplicació mòbil de Reus Transport data de principis de 2011 i estava dissenyada per una generació de terminals que ja ha quedat obsoleta. Actualment, més de 1.900 terminals Android tenen l’aplicació instal·lada i des de la seva estrena s’han comptabilitzat més de 6.600 descàrregues. En la plataforma iOS d’Apple, s’han superat les 3.600 descàrregues. En total, més de 10.000 terminals han fet servir l’aplicació en algun moment d’aquests quatre anys i, actualment, registra una mitjana diària superior a les 50 consultes.
 
L’aplicació s’actualitzarà abans que acabi 2014 i incorporarà les característiques següents: millora de la navegabilitat, adaptació a pantalles més grans, incorporació del mapa de cada línia amb les parades geolocalitzades, enllaços a la nova web de Reus Transport, informació a l’usuari de les incidències del servei, major integració amb les xarxes socials i estarà preparada per a la integració de títols de transport en codi QR.
 
Nova guia de transport interactiva, amb la incorporació de codis QR
 
Tots aquests canvis es recolliran en la nova guia de transport que s’editarà al gener. La guia en paper està limitada per l’espai, per això per primera vegada incorporaran codis QR amb informació interactiva de cada línia, de manera que s’hi podrà trobar tota la informació dels serveis de Reus Transport. Per exemple, en el cas de les línies dels instituts (L40, L41 i L42, que només funcionen al matí), la guia incorporarà un codi QR mitjançant el qual els estudiants podran accedir al recorregut de la línia des del seu dispositiu mòbil. Reus Transport edita al voltant de 18.000 guies cada temporada.

 

Participació