Un projecte educatiu del Pi del Burgar, 3r premi Batec d'innovació educativa

La Regidoria d'Educació i Infància de l'Ajuntament de Lleida ha concedit aquest guardó pel projecte «Com anar sols per la vida»

per Redacció , 9 de gener de 2014 a les 11:27 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de gener de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els alumnes del projecte educatiu de l'escola institut Pi del Burgar. Foto: cedida.

El passat divendres 13 de desembre la Regidoria d’Educació i Infància de l’Ajuntament de Lleida va atorgar el 16è Premi Batec: Experiències d’Innovació Educativa, en què el projecte «Com anar sols per la vida», de l’institut escola Pi del Burgar de Reus, va rebre el tercer premi. El projecte «Com anar sols per la vida» el condueixen una psicopedagoga, Vanessa Torres, i una mestra d’educació especial, Sandra Badia, i també hi ha col·laborat altres docents, amb el suport permanent de la direcció de l’escola Pi del Burgar de Reus. El treball tracta de les necessitats educatives especials greus i permanents en l’educació secundària obligatòria que tenen alguns alumnes, els quals necessiten l'acompanyament i el suport d’un adult. Des d’una perspectiva inclusiva, aquest projecte té per objectius principals incrementar l’autonomia en la vida diària d’aquests alumnes, fomentar la seva socialització, promocionar el seu desenvolupament emocional i incrementar els coneixements curriculars bàsics, que es treballen fomentant l’experiència directa, dins i fora de l’aula, a través de diferents microprojectes: taller de cuina, hort, galliner, tasques de la llar, servei d’esmorzars, entrellaçats entre ells, permetent el treball continuat dels diferents objectius plantejats i implicant a tota la comunitat educativa, és a dir, alumnes, famílies, mestres i l’entorn més proper.


La regidoria lleidatana, conscient de la importància de la innovació en els continguts i les formes en l’educació, vol promocionar amb el Premi Batec aquells professionals que treballen des de la teoria o des de l’experimentació en les diverses matèries de l’educació formal o no formal en qualsevol àmbit de la vida col·lectiva, i amb aquesta voluntat convocar la setzena edició d’aquest premi. Hi han pogut participar professionals individualment o en equips de treball de tots els nivells educatius, tant d’educació formal com d’educació no formal, presentant obres que reflecteixin una experiència d’innovació educativa, degudament fonamentada, i que s’hagin desenvolupat durant l’any 2013. El jurat va reconèixer com a experiències d’innovació educatives aplicades i desenvolupades durant l’any 2013, en primer lloc, el projecte lleidatà «Un cercle socràtic a l’Institut»; en segon lloc, el projecte de les comarques de Barcelona «Tahira», i, en tercer lloc, el projecte reusenc «Com anar sols per la vida». Els premis estan dotats amb 4.000 euros per al treball guanyador, amb 1.500 euros per al segon premi i un accèssit de 500 euros. Les tres obres guanyadores també es publicaran en format digital i s’incorporaran a la pàgina web de recursos educatius de la Regidoria d’Educació i Infància.

Fotografia de família dels guardonats, amb l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, al centre. Foto: cedida. 


El jurat del premi Batec està format per figures rellevants del món educatiu català com Francesc Blanch Castells, mestre i cap de la secció de serveis educatius i formació permanent dels serveis territorials d’Ensenyament de Lleida de la Generalitat de Catalunya; Joan Mateo Andrés, catedràtic de Medició i Avaluació Educativa de la Universitat de Barcelona; Fidel Molina Luque, catedràtic de Sociologia de la UdL, coordinador del Grup d'Estudis Societat, Salut, Educació i Cultura i director de l'ICE - Centre de Formació Continua; Joaquim Prats Cuevas, doctor en història moderna i catedràtic de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Barcelona, investigador principal del grup DHIGECS; Ramon Rourera Jordana, doctor en Filosofia i Lletres, de la secció de Ciències de l’Educació per la UAB, i professor titular del Departament de Pedagogia i Psicologia de la UdL; Sebastià Gertrúdix Romero de Ávila, mestre d'Educació Primària, membre del Moviment d'Innovació Educativa de Lleida; Neus Vila Rubio, doctora en filologia hispànica per la Universitat de Barcelona i professora titular de Filologia Hispànica a la UdL.

 

Arxivat a:
Societat, educació
Participació