accidentalitat N-340

El govern espanyol està tramitant un decret llei per aprovar les bonificacions del desviament de camions a l'AP-7

Julio Gómez-Pomar també ha afirmat que s'estan estudiant rutes alternatives per al trànsit de mercaderies perilloses al Coll de Lilla

per Jonathan Oca, 11 de maig de 2018 a les 15:08 |
La carretera N-340 al seu pas per l'Arc de Berà | ANC
La solució a la problemàtica de l'N-340 cada vegada és més a prop. Segons el secretari d'Estat d'Infraestructures, el govern espanyol està tramitant un decret llei que per aprovar les bonificacions dels peatges de l'AP-7. Aquesta mesura servirà per tirar endavant el desviament obligatori dels camions de la carretera nacional a la carretera de pagament. Julio Gómez-Pomar ha afirmat que es mantenen les condicions i que l'entesa entre Estat, Generalitat i concessionàries és total. Cal recordar que les bonificacions són del 50% en els trajectes locals i del 42,5% en els llargs.

El secretari d'Estat no ha fixat cap data de quan podria entrar en vigor però ha assegurat que "ja estem parlant d'una norma en procés".


Pel que fa a l'A-27, Gómez-Pomar ha exposat sobre el túnel del coll de Lilla que "els estudis ens diuen que el trànsit mercaderies perilloses és una enorme dificultat" i no ha descartat "rutes alternatives". Ha destacat que "estem estudiant l'assumpte" perquè considera que encara que en les rutes alternatives s'hagi de recórrer més distància el més important és la seguretat i la perillositat. "S'ha d'estudiar amb deteniment", ha sentenciat.

"Tenir un recorregut més llarg per a mercaderies no és el mateix que per al trànsit de passatgers. En el trànsit de mercaderies perilloses no és rellevant recórrer més o menys distància però la perillositat s'ha de prendre seriosament", ha conclòs.

 

Participació