consum

Endesa encapçala la llista d'empreses amb més reclamacions per part dels clients a Tarragona

L'Agència Catalana del Consum resol 1.169 casos a la demarcació per la via e la mediació i 285 per l'arbitratge durant el 2017

per Jonathan Oca, Tarragona , 9 d'abril de 2018 a les 10:59 |
Presentació del balanç del 2017 de l'ACC a Tarragona | Jonathan Oca
L'Agència Catalana de Consum (ACC) a la demarcació de Tarragona va rebre un total de 2.120 reclamacions. Aquesta xifra mostra un 17,5% menys que l'any 2016. Les telecomunicacions i Internet segueixen sent el sector que n'enregistra més amb un 30,8%, seguits pels serveis generals de consum (21,4%) i de béns de consum/productes (16,4%).

Les companyies que han rebut més reclamacions són Endesa (197), que encapçala la llista, seguida per Vodafone (183), Orange (180), Telefónica (152) i Gas Natural (79). Des de l'ACC, però, apunten que tot i que són les que reben més queixes dels consumidors -perquè tenen milions d'usuaris- la majoria les solucionen utilitzant la mediació o l'arbitratge, sense haver d'arribar a la denúncia i alhora, en destaquen també que totes han reduït el nombre de reclamacions respecte al 2016.


Menys denúncies 

Pel que fa a les denúncies, en total se'n van produir un total de 155, que representen un 10,4% menys que en el 2016. D'aquestes, un 31,6% corresponen a Béns de consum, seguit de restauració i allotjaments (25,2%) i serveis bàsics com aigua, gas o electricitat.

L'ACC també ha resolt 1.169 casos a la demarcació per la via de la mediació i 285 per l'arbitratge durant el 2017.

L'agència va rebre durant l'any passat un total de 4.474 consultes a la demarcació. Han augmentat un 14,3%. Aquest augment és "bo", segons Joan Aregio -secretari d'Empresa i Competitivitat-, ja que la gent coneix on ha d'anar a demanar informació i a consultar qualsevol dubte sobre si s'estan respectant o no els seus drets com a consumidor.


Es retiren 19.666 articles del mercat

La directora de l'ACC, Montserrat Ribera, ha destacat que l'any passat es van retirar un total de 19.666 articles del mercat a Catalunya i també, es van registrar 2.912 productes alertats, dels quals en destaquen les joguines (27,8%), altres relacionats amb motocicletes i vehicles (19,4%), material elèctric (16,5%), roba i calçat (10,7%) i altres (7,1%).

La directora ha destacat que la tipologia dels productes que s'han prohibit la seva venda són material elèctric, joguines i electrodomèstics.
 

Un dels productes retirats del mercat per l'ACC Foto: Jonathan Oca


Montserrat Ribera ha destacat també que la xifra d'establiments adherits al sistema arbitral de Consum, a través de l'agència, ha pujat un 17,15, situant-se a Tarragona en 1.150. Això, ha facilitat l'espectacular augment dels laudes que es van portar a terme l'any passat.
 
Sancions a empreses

Ribera ha explicat que durant l'any 2017, les actuacions de l'ACC van derivar en 16 expedients sancionadors. Segons la directora de l'agència, l'import total va ser de 39.400 euros. El que s'ha sancionat són pràctiques comercials deslleials, clàusules i pràctiques abusives i preus elevats.

La presentació del balanç de l'ACC a la demarcació ha tingut lloc a la delegació del Govern a Tarragona i ha anat a càrrec del secretari d'Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, la directora de l'ACC, Montserrat Ribera, i la directora de Serveis Territorials del Departament a Tarragona, Carme Mansilla.

 

Participació