CORREDOR MEDITERRANI

Els AVE entre Tarragona i Castelló tindran limitada la seva velocitat

Així ho afirma una campanya pel Corredor Mediterrani impulsada per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE)

per Redacció, L'Aldea, 17 de gener de 2018 a les 15:48 |
L'estació de l'AVE del Camp de Tarragona | Jonathan Oca
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 de gener de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els trens AVE del tram entre Tarragona i Castelló tindran limitada la seva velocitat i no podran arribar l'alta Velocitat de 300-350 km / h, tot i que la plataforma serà d'ample internacional. Així ho assegura la campanya pel Corredor Mediterrani impulsada per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), que publica a la seva web elcorredormediterraneo.com els motius d'aquesta limitació de velocitat.

El tram entre Tarragona i Castelló és "vital" per al Corredor Mediterrani perquè el seu desenvolupament afectarà tot el traçat i determinarà el temps de viatge entre "la segona i la tercera ciutat d'Espanya", però es quedarà sense AVE pròpiament dit, segons afirmen.


La campanya indica que la plataforma serà d'ample internacional, però els trens que hi circularan no podran arribar als 300-350 km / h de l'Alta Velocitat, el que suposarà una limitació de velocitat pel que fa a l'AVE, però no per a les mercaderies que sí que podran circular a la seva velocitat màxima.

Aquesta limitació de velocitat es deu al fet que la infraestructura actual no es va projectar per AVE, no es va idear amb radis de via de l'ordre de 6.000 metres, no està electrificada amb 25.000 V. c / a, sinó amb 3.000 V. c / c., no té la distància entre eixos de via ni les distàncies als pals de catenària requerits per a l'AVE, i no té el sistema de seguretat ERTMS, tot i que s'instal·larà posteriorment.

Aquestes raons porten a la campanya pel Corredor Mediterrani d'AVE a afirmar que no s'està construint realment una nova plataforma AVE entre Tarragona i Castelló, i que encara que en un futur circulen trens AVE, ho faran per sota de la velocitat per a la qual estan preparats.
Des d'elcorredormediterraneo.com exigeixen la doble plataforma d'ample internacional i l'alta velocitat real per a tot el traçat del Corredor Mediterrani "sense excepció".


La campanya, que recull signatures per reivindicar la infraestructura i fa un seguiment de l'estat de les obres, insisteix en la unitat d'empreses i ciutadans per "assegurar la seua culminació en 2025".





 

 

Participació