Ja són quatre les escoles al projecte per fomentar la dansa a les aules

Produit per l'Escola de Dansa del Centre de Lectura, hi participen l'Escola Pi del Burgar, l’Escola Joan Rebull, el Col·legi Sant Josep i l’Escola Cèlia Artiga

per Redacció , Reus, 16 de desembre de 2015 a les 11:11 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 16 de desembre de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Imatge de la roda de premsa de presentació. Foto: Carla Bergadà.


Un total de quatre escoles han integrat a la seva programació el projecte transversal «La Pe i el Cordi fan ballar a l’escola». Orientat a fomentar la dansa entre els escolars de 4t de Primària, s'utilitza com a vehicle educatiu a partir d’un treball interdisciplinar. El Col·legi Sant Josep, amb 70 alumnes, i l’Escola Cèlia Artiga, amb 25, se sumen a l’Institut Escola Pi del Burgar i a l’Escola Joan Rebull, que des del curs passat apliquen aquesta metodologia fruit d’una proposta produïda per l’Escola de Dansa del Centre de Lectura.


Els quatre centres educatius apliquen aquest projecte que té com a fil conductor la història «La Pe i en Cordi al Centre de Lectura», del reusenc Jordi Agràs. A través de l’argument d’aquest conte, els alumnes treballen els vessants corporal, emocional, plàstic, lingüístic i musical. La lectura del llibre permet estudiar el llenguatge per descobrir la biblioteca del Centre de Lectura i tot el seu llegat de llibres clàssics i contemporanis. L’episodi del llibre en què els dos protagonistes intervenen com a ballarins a l’obra «Pere i el Llop», de Sergei Prokofiev, és l’eix vertebrador que ajuda a treballar la composició musical i la descoberta d’un estil i un temps en la història de la música.

L’àrea de música serveix per treballar el desenvolupament del moviment i el llenguatge del cos i la dansa. Des de l’àrea de plàstica es poden dissenyar i elaborar els vestuaris que faran servir els nens en un espectacle final al Teatre Bartrina en què posen sobre l’escenari tots els aprenentatges i matèries treballades. Aquest projecte ha estat escollit per l'Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya i Moviment Lantana -en col·laboració amb la Universitat de Girona- en la I Jornada de Bones Pràctiques "La Dansa a l'Escola", que es va portar a terme el 14 de novembre passat a Banyoles (Pla de l'Estany). Aquesta jornada tenia com a objectiu donar visibilitat a aquells projectes que tenen la dansa com a vehicle pedagògic.


L’Escola de Dansa del Centre de Lectura aporta una professora, Juny Cases, que distribueix l’activitat durant un trimestre en sessions d’una hora a la setmana. La regidoria d’Ensenyament i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus col·labora en la difusió d’aquest projecte a través del catàleg d’Activitats i Recursos Educatius. Les sessions que es realitzen a l’escola culminen al final del trimestre amb la presentació del taller a l’escenari del Teatre Bartrina.

Les representacions d’aquests tallers ja tenen data fixada: 21 de desembre (Col·legi Sant Josep), Escola Cèlia Artiga i Institut Escola Pi del Burgar (ambdues el 31 de març de 2016) i Escola Joan Rebull (1 d’abril de 2016). A més, tot l’alumnat que participa en aquests tallers assisteix a un espectacle de dansa, que en el cas del primer trimestre és «El Trencanous» i al segon trimestre serà «En Pere i el Llop».

 

Participació