Des de sempre Plim, després Fantasia de Fruites i ara, Font de Fruites

L'empresa distribuïdora ha tornat a modificar-ne l'etiqueta canviant el nom i afegint-hi que és per al Masclet | El propietari del Plim assegura que és una estratègia per intentar mantenir les vendes, que «van caure en picat»

per Carla Bergadà / Redacció, Reus, 10 de setembre de 2015 a les 10:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 10 de setembre de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Imatge de la nova etiqueta de l'empresa. Foto: Cedida.


El tradicional Plim va ser notícia ara fa un any i mig, quan el seu propietari trencava el contracte que mantenia amb l'empresa distribuïdora del producte. Arran d'aquest desacord, Sanmy va decidir continuar comercialitzant-lo però es va veure obligada a canviar-ne el nom i modificar algun dels seus ingredients per no ser acusada de còpia. Va ser llavors quan, tot i la lluita dels reusencs per preservar la mítica beguda, el Plim deixava d'existir i naixia la Fantasia de Fruites —l'afegitó del famós refresc ganxet. 


Tot i que els problemes legals per la propietat del nom estan «seguint el seu curs», segons ha explicat a ReusDiari.cat qui té actualment els drets de la marca Plim, Matías Olesti, la companyia segueix venent el producte. Ara, però, han fet un altre canvi: la Fantasia de Fruites ha passat a ser la Font de Fruites. A més, hi han afegit una rodona en la qual hi ha escrit «Viu el Masclet!», relacionant-lo de forma directa amb el combinat característic de Reus —fabricat històricament amb Vermut Miró i Plim. D'aquesta manera, justifica Olesti, «volen fer que la gent que ha deixat de consumir-lo arran del canvi de nom, torni a veure'l com quelcom seu». 

Els actuals fabricants han explicat a aquest mitjà que es tracta només d'una qüestió de màrqueting. «Les vendes no han caigut ni tenen res a veure amb el canvi, es tracta d'un aspecte que hem modificat des del departament de màrqueting amb el qual volem donar continuïtat a la beguda», apunta la directora de Sanmy, Pilar Puértolas. Totalment el contrari del que assegura Matías Olesti: «Les vendes han caigut un 80%, tot plegat és una manera de fer que la gent de Reus torni a comprar la beguda perquè els hi recordi al Plim, res més». 

«Si exploten el Masclet, actuarem»

L'actual propietari del Plim, que s'ha assabentat de la nova modificació de l'etiqueta amb la trucada de ReusDiari.cat, ha recordat que en el moment en què va fer-se públic que el mític refresc podia desaparèixer, van posar-se en contacte amb ell des de l'Ajuntament de Reus per oferir-se a ajudar-lo en el que estigués a la seva mà. Ara, ha dit Olesti, «si utilitzen el Masclet per relacionar la Font de Fruites amb la ciutat i aconseguir vendre'n més, parlaré amb el consistori a veure si volen defensar-lo i dir-hi la seva».


Ell mateix també s'ha plantejat posar-se en contacte amb les diverses associacions que defensen el combinat reusenc per excel·lència perquè l'ajudin a fer valdre el Masclet i que no se'l relacioni amb la Font de Fruites per «interès comercial».
 

La nova etiqueta de la beguda. Foto: ReusDiari.cat.

 

Participació